Ibu Dini, Haziq & Alin's FotoPages

By: Ma DiHaA

[Recommend this Fotopage] | [Share this Fotopage]
View complete fotopage

Tuesday, 11-Feb-2014 07:39 Email | Share | Bookmark
Wedding Mizah & Faiz.. 9 Feb 2013

 
 
 
 
 
 
 
Assalamualaikum....

Bersua lagi...
Alhamdulillah diberikan sedikit masa terluang untuk mengedit gambar2 dalam simpanan. Kali ni gambar2 perkahwinan adik perempuan adik ipar ku... iaitu suami kakngah yang kami panggil abangli. Adiknya Mizah satu2nya adik yang terakhir melangsungkan perkahwinan dalam adik beradiknya.. Alhamdulillah.. abangli & angah serta gandingan abang & kakak yang ada berjaya juga mengadakan kenduri buat adik bongsu mereka walaupun tanpa ayah & ibu. Kalau MaDiHaA sendiri belum tentu lagi mampu buat kenduri macam ni utk adik2 jika takde mak... aduhai.. macamanalah agaknya nak kahwinkan anak sendiri nanti ye.. hehehe.. tak confident langsung! Alhamdulillah walaupun kenduri dikendalikan oleh abang2, kakak & kakak2 ipar... segalanya berjalan lancar berkat pertolongan jiran2 & kaum keluarga yang lain. Malah ma ku sendiri dah jadi macam mak pengantin... yelah... siapa lagi yang nak menguruskan sebab saudara mara dorang pun dok jauh2.. ma yang paling dekat dan rapat dengan mereka umpama mak sendiri tempat mereka berkongsi segalanya. Pengantin perempuan tu pun dah lama gunakan panggilan ma pada ma MaDiHaA... dah mesra gitu.. ma pun sejak dulu tak kisah bab2 nak tolong apa yang terdaya.. teringat semasa buat kenduri arwah semasa pemergian kedua2 ibu bapa mereka (selang setahun pemergian mak & ayah pengantin).. ma jugalah yang jadi ketua chef utk masak2 kenduri tahlil... bukan nak mengungkit.. tp sekadar nak membayangkan kemesraan & begitu rapatnya ma & keluarga besannya walaupun setelah ketiadaan mereka... anak2 mereka semua umpama anak ma sendiri... syukurlah..

9hb Februari 2013
Gubahan dari kedua2 belah pihak. Ditempah dari penggubah yang sama.. jadi paten dua2 belah pun sama jelah.. cuma warna reben & bunga je berbeza.. hehehe...



Acara makan beradap... Gambar2 ni semua en. abang ku yang snap.. terasa segan juga nak snap gambar org tengah makan.. sebab masa tu aku belum begitu kenal sangat dengan keluarga belah pengantin lelaki ni.. hehe..



Sempat gak menyibukkan diri ambil gambar pengantin berposing semasa sessi fotografi. Ambil sekejap je.. pastu keluar sebab panas.. hehehe...



Ambik gambar anak2 dara yang dah makin meningkat remaja... masa ni kakak Dini baru pas 2 bulan dok asrama... badan nampak susut sikit. Belum serasi la tu dengan makanan kat asrama.. hehehe...



Adik Alin kena buli dgn ayahnya.... bunga manggar dijadikan cucuk sanggul... Adik Alin dah kepenatan... redho je apa yg ayahnya buat.. hehehe... muka dah tak larat dah tu dengan cuaca yang panas lagi.. comot habis dah budak bulat ni... hehe..



Masa pengantin potong kek pun sempat gak MaDiHaA snap beberapa keping untuk kenangan.



Dah abis potong kek.. posing lagi... macam2 gaya ada.. tp malas nak dok dalam rumah lama2.. baik dok bawah khemah makan bubur pulut hitam yang yummy.. hehehe... biasalah kan bila dah jadi makcik2.. keje nak makan & menyembang jelah..



Ok itu je gambar2 utk kali ni... insyaAllah ada masa pasti akan ada lagi update yang lain pulak.. Harap mood mengedit gambar & update FP ni tak ke laut.. kalau ke laut jawapnya hanyuttttt..

Macam biasa.. sudi2kanlah ke Dapur MaDiHaA sekiranya ingin mencari resepi2 terkini ye.. MaDiHaA juga ada mengambil tempahan secara sambilan.. kalau berminat bolehlah jenguk2 kat blog sana ye..



Since 11th Jan 2010, 12.01 pm
THANK YOU TO ALL VISITORS..

Okay hingga jumpa lagi..


View complete fotopage


© Pidgin Technologies Ltd. 2016

ns4008464.ip-198-27-69.net