Ibu Dini, Haziq & Alin's FotoPages

By: Ma DiHaA

[Recommend this Fotopage] | [Share this Fotopage]
View complete fotopage

Wednesday, 23-May-2007 00:52 Email | Share | Bookmark
Haziq kena asma??

Muka budak demam..
demam2 pun ligat dlm klinik.. eh ehh.. rambut mana Ziq??
Nangis 1st time kena sedut gas..
Mlm kelmarin Haziq meragam.. sebenarnya dah 2, 3 hari dia demam. Tapi dedor sikit2 jer.. dah bagi ubat demam.. kebah kejap.. pastu dedor balik.. tp mlm kelmarin agak panas sikit dari biasa.. lepas bagi ubat 10.00 pm.. sejam lepas tu barulah dia tidor.. itupun.. kepalanya sentiasa dituam dgn tuala basah utk kurangkan kepanasan.

Esoknya.. pagi Selasa semalam.. bwk dia pegi klinik.. doc check2 memang ada demam.. pastu doc check dada.. ada byk kahak. Memang pun.. dia batuk2 dan berkahak. Sekali doc ckp.. "apasal biarkan anak awk sampai mcm ni?" "Tengok tu.. bila dia bernafas perut dia yg kuat bergerak bukan dekat paru2... bahaya tauu... ni dah nak jd asma nii...." alamakk.. aku dah cuak dahh.. tapi ku jwp.. "doc, sy sebelum ni pernah bwk dia ke klinik lain.. tp doc tu ckp dia takde masalah asma.. cuma kahak biasa jer... bila sy mintak bg gas dia ckp.. he's not asma.. so I can't simply give him that".. Then doc yg aku jumpa tu ckp.. "Sy rasa anak awak kena ambil gas.. utk cairkan kahak dia..".. aku pun kata... "oklah doc.. buatlah apa yg terbaik utk anak sy"..

Mlm tadi.. alhamdulillah.. baby dpt tidur dgn nyenyak sekali. Ubat masih diberi .. badan dia dah tak panas lagi.. tp kena teruskan bagi ubat especially antibiotic.. mudah2an Haziq cepat2 sembuh.


View complete fotopage


© Pidgin Technologies Ltd. 2016

ns4008464.ip-198-27-69.net