Ibu Dini, Haziq & Alin's FotoPages

By: Ma DiHaA

[Recommend this Fotopage] | [Share this Fotopage]
View complete fotopage

Tuesday, 2-Oct-2007 02:43 Email | Share | Bookmark
18 Ramadan 1428.. Berbuka Buffet Rumah Sujah...

bubur lambuk
ayam goreng berempah
ikan sisa nabi goreng
labu penumbuk (tak tau namanya) masak air dgn lada hitam
sambal mangga
perut + belimbing buluh msk lemak
set lauk pauk
koleh keledek, lengkong, dragon fruit & jus oren sunquick
dragon fruits
koleh keledek
haziq gunting rambut
 
 
 
Hari Ahad 18 Ramadan baru ni.. tiba giliran Sujah pulak jemput MaDiHa sekeluarga berbuka kat rumah dia.. So hari Ahad tu.. takdelah kita ke dapur.. Tengahari tu dlm kul 12.. hubby ajak ke Bata Klang (warehouse) utk cari kasut raya anak2 termasuk kasut ayah & ibunya jugak.. Balik dari Klang sebab dah petang.. takut tak dan sampai rumah singgah solat Zuhur kat plaza tol Shah Alam pasal hubby kata nak bawak Haziq potong rambut dulu sebelum balik rumah & baru pegi rumah tokcunyer (sujah lah tu)....

Sampai kedai gunting tu.. sempat gak ler amik gambor si Haziq kena gunting rambut..(ni pasal tengok dlm fp mamasya ler ni ) ni first time mak bapak bawak anak lelaki dia pegi gunting rambut.. sebelum ni.. baby sitter yang guntingkan.. (babysitter ada mesin sodok tu) bertuah punya mak ayah.. orang lain plak yg gunting rambut anak.. Kelakar pun ada tengok Haziq gunting rambut.. muka macam nak nangis pun ada.. mula2 orang tu pakaikan kain tutup badan tu.. dia nak buka balik.. hehehe.. gunting kali ni.. ayah dia kata nak buat sama paten rambut ayahnya.. pattern square.. ikut jerlah abanggg.. janji hensemmm


Ok.. dah petang tu.. kita pun pergi umah sujah berlenggang jer.. hehe.. bertuah betul anak sedara.. tp kita dah ckp dah.. tak dpt dtg tolong masak pasal ada hal.. nak wt kuih pun tak dan nak buat.. wahhh... lauk pauk sujah memang best.. mengancam.. tengok sajalah gambar2nyer yer.. satu lagi.. kuih tradisional yg sujah buat tu.. koleh keledek.. memang ler sodapppp.. Kitorang berbuka cara buffet kat depan rumah tu... dikelilingi pokok2 bunga... sambil ambil angin petang.. sekali sekala mcm tu seronok jugak.. masing2 solat kat rumah jer.. tak pegi terawih.. dok leka berborak.. bukannya selalukan.. hehe.. Balik dari rumah Sujah.. ditapaukan lagi lauk2 & kuih2 tu.. alhamdulillah...


Koleh Keledek & Buah Naga (ni ada org sponsor ni )


Bubur Lambuk Ni Wajib Ada Ni.. Dini & Haziq Suka.. Sebelah Tu Sayur Labu Penumbuk (tak tau namanya ) Masak Air Lada Hitam


Ayam Goreng Berempah & Ikan Sisa Nabi Goreng


Sambal Mangga & Masak Lemak Cili Padi Perut + Belimbing Buluh (yang ni paling membuka selera sekali ni.. )


JOM KITA SEMBANG
Quote:
1. MISS EJ: silakannnn…
2. Fazizaid: rambut hari raya… hehehee..
3. Sabrina: akak pun memang suka lauk yg sab ckp tu jugak… yer buah naga ler tu.. ada gak org panggil buah pitaya kat belah2 utara nun… akak suka gak buah naga ni.. kalau yg warna kaler striking pink ni.. tp yg kaler putih tu kurang minat…
4. Ida isk: rambut hari raya tuuu.. hehehee lauk2 tu.. org lain yg masak.. kita tau mkn jer.. heheh..
5. Boxhousestudio: samalah kita bertiga yer… rambut jgn dipotong.. sayanggg… heheheee
6. Ain: yerlah Ain.. rambut hari raya ni… ayahnya minat sangat dengan pattern square.. tp haziq punya tk brapa menjadi pasal dia sibuk dok pusing kiri, pusing kanan masa org sodok rambut dia tu… waaa… kimi nak simpan ekor yer… nanti naik darjah satu mesti rasa sayang nak potong ekor tu.. hehehee.. Ain.. akak rasa.. Ain datang lepas raya la umah akak yer.. (ni betul2 ker ni.. hehehe) akak… cuti minggu depan sibuk nak buat kuih raya.. hari ahad plak.. sepupu kat Semenyih jemput berbuka kat rumah dia pulak.. tu pun belum tentu nak pegi ke tak pasal projek kuih raya ni masih tak siap2 lagi ni… minggu satu lagi dah raya dah..
7. Sayasha: bubur lambuk sini sempoi jer…. Bubur lambuk pantai timur lagi besttt.. hehehee.. madiha suka pasal ada byk sayur, terasa ikannyer.. aduhaiii sedapnyerrr…kat sini payah nak cari pucuk midin..
8. Aliza: a’ah mcm2 ada.. hehe.. ehh.. ada lagi tag ker? madiha dah tengok kat fp aliza.. tapi soalan tag tu.. MaDiHa dah jawab dlm entry yang lepas.. (nanti aliza check yer) hehehe.. so.. takyah jawablah yer..
9. Mamasya: a’ah la mamasya.. rambut dia dah panjang sangat.. ayah dia kata nak bawak ke kedai gunting sebab nak buat pesen sikit ler kononnyer.. tulah.. memang tak tau nama labu tu.. sebab biasa kalau beli pun kat pasar basah.. memang takde dituliskan nama. Ohh.. rupanya mamasya org kelantan yer.. hubby org trengganu.. madiha plak org trengganu.. hubby plak org pahang yang ada baka kelantan (arwah ayahnya kelantan) ni mcm terbalik pulak kita yer..
10. Cek De Sam: kat sini bubur lambuk tu.. diagih2kan percuma pada penduduk sekitar.. kalau terasa nak mkn.. boleh pegi ambil bila2 masa jer. Kerabu mangga tu.. makcik kita yg buat.. kita tau mkn jer..
11. Idderess: memang tak nangis.. tp muka dia mcm tak selesa & tensen jer..
12. Kak Jie Jie: kalau akak nak tau.. bubur lambuk pantai timur memang kegemaran madiha.. masa pregnant 2nd baby dulu pun.. dok mengidam bubur lambuk tu.. kesian kat hubby & adik lelaki kena gi cari pucuk midin abis merata semak.. dpt ler secekak kecik.. alhamdulillah.. dpt jugak mkn yang ma masak.. sedapnyer kakkk…masak lemak perut tu memang sedap kak.. tp makcik madiha yg masak tu. Hehehe.. a’ah.. rambut pendek lagi kemas nampak.. pastu.. nampak muka dia tambah bulat..
13. Auntie fliffy: salam fliffy.. memang pun muka dia tensen.. itupun ayah dia terpaksa pegang dia.. dia nak tarik2 jer kain yg dipakaikan kat badan dia.. sayur labu tu.. org pantai timur selalu msk mcm tu kan.. memang sedap.. lagipun healthy takde santan.. hehehe.. persiapan raya.. takde buat apa sangat pun.. cuma bab pakaian semua dah lengkap.. tinggal wt kuih raya & kemas2 rumah jer.. langsir pun tak tukar guna langsir lama jer..
14. Syikin: rambut raya lah auntie ikinnnnn
Kinnn... nanti wt kukiss.. jgn lupa tinggalkan sikit utk kaklong tauu


View complete fotopage


© Pidgin Technologies Ltd. 2016

ns4008464.ip-198-27-69.net