Ibu Dini, Haziq & Alin's FotoPages

By: Ma DiHaA

[Recommend this Fotopage] | [Share this Fotopage]
View complete fotopage

Tuesday, 9-Oct-2007 03:17 Email | Share | Bookmark
25 Ramadan 1428 - Berbuka di rumah Abang Gee...

mcm2 ada.. yg leper, yg bulat & yg lonjong
kuih bom b4 goreng
siap terhidang.. tunggu org azan jer nihh..
ok.. dah masuk waktu berbuka.. silakanlaa...
makan yer jgn malu2... eehh mcm kita lak tuan rumah.. hehe..
anak2 main bunga api..
3 jenis semuanya
kuih bom & cek mek
cucur badak
bom.. closed up sket
dini.. on the way ke semenyih.. muka lemah org puasa...hehe
 
main bunga api
 
 
haziq & naknie
 
 
 
 
Hari Ahad yang lepas.. sepupu kita Abang Gee (abang kepada Bie) jemput berbuka kat rumah dia di Semenyih.. kebetulan hubby kena kerja malam tu.. jadi.. hanya kita & anak2 saja yang pergi bersama2 dengan Sujah & juga Bie.. Pegi pun naik satu Unser jer tumpang Sujah.. ada ler buat kuih muih sikit.. adunan dari ubi keledek.. ku jadikan 3 jenis kuih..hehehe.. cucur badak (ni buat pasal hubby suka kuih2 pedas.. tinggalkan sikit utk dia berbuka nanti), kuih cekmek & kuih bom (keledek). Hubby beli keledek isi oren pulak kali ni.. keledek ni agak lembik sikit berbanding keledek isi putih/kuning tu (yg kulit purple).. so masa bancuh tu hanya tambah air sikit jer.. mujur masa merebus ubi dah campur garam.. Siap goreng kuih muih. kita pun bersiap2 dan vroommm drive ke rumah Sujah/Acu.. Pastu dari rumah sujah barulah bertolak ke Semenyih..

On the way ke Semenyih... Dini muka lemah jer.. maklum ler puasa.. dah ler hari tu ibu tak terkejut sahur.. cian anak ibu

Seronok jugak berbuka ramai2 ni... macam2 lauk yang dimasak oleh Kak Liza (isteri Abg Gee).. antaranya.. sup tulang, sotong masak sambal, ikan kembung goreng, ikan terubuk bakar cicah kicap / sambal belacan, sayur campur dan ulam-ulaman.. Kuih pulak.. anak saudara sepupu Nora(tetamu jugak ni) ada beli beberapa jenis kuih spt kuih lopes, agar2 santan, pulut panggang.. kuih yg Sujah buat lak.. kuih cara manis dan juga tak lupa kuih yg ku buat.. cucur badak, cekmek molek & kuih bom inti kacang merah . Airnya.. air soya, air oren & teh o panas kalau tak silap.. hehehee.. tak perasan apa air satu jug lagi coz kita minum air soya jer..

gambar kuih ni terang sket.. coz amik siap2 dari rumah


Memang meriah sangat.. riuh dengan anak2.. Haziq ler yg paling kecik.. kalut dengan dia dok main turun naik tangga... sabor jerlah.. Kepada Abang Gee & Kak Liza sekeluarga.. terima kasih banyak2 sudi jemput kami semua berbuka kat rumah.. sedap2 lauknya.. especially sup tulang dengan terubuk bakar.. yummyyy sesangat.. hehehe... harap2 lain tahun leh ler jemput lagi..
Rasanya tak sempat tahun depan kot.. coz.. raya ni mesti Abg Gee ada buat open house (hehe.. memandai jer)

Dah siap terhidang..



Oleh sebab hubby tak ikut.. so gambar amik guna hp kita jerlah.. mcm biasa.. gambarnya amat ler kelabu asap.. tapi takper la yer.. ada gak gambar anak2 main bunga api depan rumah.. hari hujan renyai2.. so budak2 main dlm pagar bawah bumbung takleh nak keluar... takperlah wat kenang kenangan.. layan jerlahh.. (tengah tunggu gambar dari Naknie ni... dia guna kamera.. so teranglah sket.. nanti kita masukkan kemudian )

Haziq & auntie Naknie.. dan gambar anak2 main bunga api..








View complete fotopage


© Pidgin Technologies Ltd. 2016

ns4008464.ip-198-27-69.net