Ibu Dini, Haziq & Alin's FotoPages

By: Ma DiHaA

[Recommend this Fotopage] | [Share this Fotopage]
View complete fotopage

Friday, 26-Oct-2007 09:13 Email | Share | Bookmark
Jom teka apa nama buah ni???

 
 
 
 
 
 
Sesiapa yg tau apa nama buah ni silalah bagitau...
buah ni ada kat depan rumah mak sedara hubby.. rasanya yg masak masam2 manis gitu...


JOM KITA SEMBANG
Quote:
Nampaknya macam2 jawapan yang kawan2 bagi.. ada kata buah CUPU, ada kata buah SENTUL, ada kata buah PISANG KAKI (persimmon), ada gak yg jawab buah LIMAU.. Hehehe.. ada yang langsung tak pernah tengok.. ada gak yg pernah tengok tapi tak tau namanya.. yg best sekali.. ada yg jawab buah LABU PISANG.. hehehe.. (saja Kamalina nak bagi jawapan tak logik ni…) BUAH DURIAN pun ada..?? sabor jerlahhh… Idd… nak kena niii..

Jadi di sini diumumkan KAK JIE & MASRIYAH telah menjawab dengan tepat sekali..!!!!!! hehehe.. tahniah anda berdua….
Jawapannya adalahhhhhhhhhhhhhhhh.. jeng jeng jengggg… BUAH ASAM CEPU ataupun BUAH CUPU (org Kelantan panggil)… buah ni sebenarnya boleh dicampur dalam sambal belacan.. boleh jugak dimasak bersama ikan sungai (dalam FP Kak Leen ada masakan ikan baong bersama buah asam cepu ni).. boleh juga di makan begitu sahaja.. rasanya manis2 masam.. tapi yg tak bestnya.. bila makan.. terasa seperti ada getah melekat pd lidah dan tekak..



View complete fotopage


© Pidgin Technologies Ltd. 2016

ns4008464.ip-198-27-69.net