Ibu Dini, Haziq & Alin's FotoPages

By: Ma DiHaA

[Recommend this Fotopage] | [Share this Fotopage]
View complete fotopage

Thursday, 29-Nov-2007 02:53 Email | Share | Bookmark
Hantaran Perkahwinan Abby & Aman

7 dulang hantaran dari pihak perempuan
gula2 digubah menjadi rumah.. jadi ker? hentam jelah.. hehee..
bakul buah2an
wallet & tali pinggang
Al-Quran & rehal
kasut & stokin
puding kastard dibentuk spt buah betik
 
 
Lamanya tak dapat update FP.. rindu pulak rasanya.. balik dari bercuti... banyak pulak kerja yg menunggu.. Hari ni ok sikit. boleh ler layan FP Seperti yang dijanjikan... inilah dia gambar2 hantaran perkahwinan Abby & Aman dari kedua2 belah pihak..

Ini hantaran dari pihak lelaki.. keluarga dia nak bagi 5 dulang sahaja.. duit hantaran dah di bagi cash masa nikah hari tu.. gubahan ni tak taulah sapa yg buat.. mungkin kakak2 dialah kot..

Sirih Junjung & kain pasang untuk baju kurung


Sejadah & kasut


Gula2 & coklat


Ini pula hantaran dari pihak perempuan sebanyak 7 dulang.. inilah dia hantaran2 yang MaDiHa dok sibuk prepare tuu.. bertemakan warna merah hati + putih. Hantarannya sikit jer.. tapi makan masa berbulan2 nak menyiapkannya.. maklumlah buat sambil2 dikacau oleh si Haziq.. sirih junjung & puding kastard tu.. awal pagi hari kenduri tu last disiapkan.. Puding tu dah dimasak sebelah malamnya.. cuma tinggal nak bentukkan biji2 betik tu ajer buat subuh2 pagi.. & sirih junjung tu pun.. hanya tinggal tambah bunga2 aja pagi tu. Malam sebelumnya.. dah siap gubah daun2 sirihnya dulu.. Persiapan yang lain2 tu mana yg boleh disiapkan awal.. awal2 dah buat.. kat kampong hanya cantum2kan bunga dan lekatkan pd kotak & juga susun2 barang2 dan ikat2 reben ajer.. Nampak aje sikit.. tp bukan main lama nak siapnya.. patutlah upah menggubah hantaran sekarang orang ambil mahal.. tambah2 pulak kalau buat bunga2 yg berkos mahal.. Hantaran yang MaDiHa buat ni simple jer.. bajet ekonomi ler katakan..

Barisan hantaran & sebelah tu.. gubahan gula2


Bakul buah2an & wallet + tali pinggang


Al-Quran + rehal & kasut + stokin


Puding kastard dibentukkan spt buah betik


Sirih junjung depan & belakang (yg belakang tu gambar gelap.. amik guna hp jer)




Nanti MaDiHa masukkan gambar2 pengantin lak yer..


JOM KITA SEMBANG
Quote:
1. Kamalina: itulah pasalnya.. excited sangat nak ke T’ganu yer.. hehehe..
2. Alim Umi Najla: hehe.. ada jugak org rindu kat kita yer.. alaa.. baru jer seminggu cuti.. dah rindu belum cuti bersalin lagi.. 2 bulan tuu.. kekeke.. akak belum berani nak amik tempahan menggubah hantaran.. takut tak kena dgn citarasa orang.. utk family bolehlah..
3. Mamasya: MaDiHa ni.. bukannya pandai sangat menggubah.. sekadar buat yang mudah2 bolehlaa.. buat ni semua nak kena ada minat.. barulah jadi.. insyaAllah.. ada masa nanti MaDiha tunjuk cara buat puding tu..
4. Haniss: permintaan adik MaDiHa nakkan kaler maroon.. kita tukang buat ajer..
5. LynZ : TQ..
6. Nur: terima kasih Nur.. kreatif sikit2 jer.. ada lagi yg lebih pro diluar sana.. cuma taknak tunjuk ajer.. hehehe
7. Unnamed: A’ah betul tu.. buat sendiri rasa lebih bermakna.. lagi2 kalau utk perkahwinan sendiri.. hehehe.. ada tuu.. bunga pinang ditengah2 bunga2 yg lain..
8. Srsfeqah: ooo… terlupa ekkk nak tulis nama.. tuuu.. cuba tengok betul2.. bunga pinang ada kat tengah2 sirih junjung tuu..
9. Srsfeqah: haahahaha.. baru nampak yer..
10. Fliffy: yelah fliffy.. kenduri2 mcm ni memang sibuk.. alahaii.. malu ler kita.. mcm pandai sangat masak.. hehe.. kalau resepi MaDiHa.. ayam masak lemak cilipadi yg best tak perlu bubuh bawang merah & bwg putih.. hanya cili padi + kunyit hidup + serai + santan.. kalau nak pekat gunalah santan yg pekat.. jgn lupa asam keping..
11. Anir: anir pun berkenan kat puding tu yer… tu puding biasa ajer tuu.. nantilah yer.. ada masa kita tunjukkan cara2 buat dia.. hehe.. sebenarnya dah byk kali gak buat tuu.. orang tempah utk hantaran… kali ni buat utk adik sendiri pulak sebagai hantaran..
12. Ida Natrah: Ida pun berkenan kat puding betik tu jugak yer.. hehe ramai betul peminat.. tunggu yer… ada masa MaDiHa tunjukkan cara2 buatnya.. (tapi tak tau bila… sibuk lagi ni..)
13. Masriyah: Alhamdulillah.. berbakat sikit2 jer Yah.. MaDiHa bukannya pro.. masih belajar gak ni.. puding tu.. nampaknya ramai yg suka yer.. hehehe
14. Ain: patutlah lama Ain menyepi.. sibuk yer.. yelah.. kat tempat kerja baru.. mestilah sibuk kan.. akak ni masih belajar2 gak lagi ain.. takdelah pandai sangat.. yang selebihnya hanyalah minat… sebab tu gagahkan juga buat hantaran utk adik2.. nak belajar wt bunga stokin ngan Ain boleh....? hehehe..
15. Meorjay: terima kasih..
16. Zakiah Z: ok.. dah pun di update gambar pengantin..
17. Jeff: terimakasih jeff..
18. Hajar: belum lagi sampai ke tahap tu… pening woo nak siapkan hantaran2 tu.. mcm2 nak kena cari.. tp mana tau kan.. kot anak2 dah besar boleh terbabit dlm bisnes mcm ni.. hehehe.. resepi puding tu biasa ajer.. simple.. cuma digubah jd buah betik tu yg menarik sikit kott…
19. INAS: sama2.. terima kasih..nanti akak check yer.. take your time yer..
20. INAS: oohh.. baru 7 bulan yer.. comel Huda tu.. mama dia pun comel gakss..
21. Sabrina: alaa.. baru seminggu menghilang.. hehehe.. a’ah sibuk sikit dengan majlis kenduri adik baru2 ni.. tu yg senyap jer FP ni.. memang betul.. gubahan hantaran ni walaupun nampak simple.. tp nak siapkan tu.. bukan main lama.. kalau org tak minat mmg tak boleh buat.. hehehehee
22. Lee Lin: merah mcm org dulu2 yer…
23. Tariqzaidanirah: kaler tu.. permintaan abby.. kita mengikut jer.. hehehe..


View complete fotopage


© Pidgin Technologies Ltd. 2016

ns4008464.ip-198-27-69.net