Ibu Dini, Haziq & Alin's FotoPages

By: Ma DiHaA

[Recommend this Fotopage] | [Share this Fotopage]
View complete fotopage

Thursday, 28-Feb-2008 08:44 Email | Share | Bookmark
Jom Makan Sate!

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
ni pentas org menyanyi.. gelap gelita..
 
 
Petang semalam hujan lebat betul... blk kerja bergegas pegi jemput Haziq.. basah kuyup kain & baju kurungku walaupun ada payung.. terpaksa gak redah hujan sebab takut kalau tunggu lagi nanti jalan jem.. masa nak lalu depan UiTM Jln Othman... oh mak aihh.. air tingginya.. patutlah semua kereta terpaksa pusing balik.. kita pun tak berani nak teruskan lalu kot situ.. jadi kenalah pusing balik lalu ikut Jln Templer. Lepas ambil beg & baju sekolah agama Dini kat rumah transit.. terus ke Sekolah Assunta jemput Dini.. pastu bergegas balik ikut Federal Highway.. biasalah kan... hari ujan.. traffic pun slow ler... jd mlm td sampai rumah agak lewat sket dari biasa... sampai2 jer rumah.. terus mandikan Haziq takut gak dia demam terkena tempias hujan.. Tau2 bila keluar bilik air.. Dini ckp Zetty hantar nasi goreng

Inilah dia nasi goreng yg Zetty (anak Laily jiranku) hantar... aduhaiii.. Laily ni macam tau2 jer kita belum masak.. kikiki... Terima kasih banyak2 yer Laily... sedap nasi goreng tu.. siap ngan lauk2nya sekali tu.. tapi makaiihh.. pedasnya bukan main.. si Dini sampai berair2 air mata & air idung hehehe... rasanya MaDiHa ni dah kuat pedas dah.. tp.. rupanya ada lagi org yg kuat pedas.. Oleh kerana ada nasi goreng.. rasa malas ler pulak nak masak (ikan dr freezer dah keluarkan dah terus ku masukkan semula ). Call hubby rupanya dia ada kat pasar mlm (singgah blk dr kerja) terus ku suruh beli sikit lagi apa2 makanan.. hehehe... rasa rileks sket takyah masak mlm tadi

#########################################################

Okey.. ni cerita dah lama dah sebenornya.. tak sempat nak update aje.. hehe..
Baru ni ajak ma & adik2 gi makan Sate Kajang. Adik2 datang sebab nak jemput ma balik. Emmm... tak sabar2 adik2ku dtg jemput ma.. berkali2 telepon tanya bila nak balik.. padahal ma janji nak dok KL sebulan.. ni baru je 3 minggu dah sibuk... itupun mula2 sampai ma dok umah angah dulu kat Klang.. dekat nak pegi Perak baru jemput ma ke PJ.. tak puas nak manja2 & makan masakan ma puas2 kat sini...

Itulah dia.. adik2.. dah kawin pun bila tak pernah dok berengang dengan ma... jadi manja sket.. ma takde sekejap dah rindu-rinduan. (dia ingat kakaknya ni tak rindu ker.. hehehe) So aritu.. bila adik2 dtg.. sajalah bawak diaorang pi mkn sate ni... dah selalu pegi pun.. tp kali ni mkn kat Sate Hj. Samura plak.. selalu dok mkn kat Sate Emas.. lebih kurang aje rasanya...
Layan ajelah yekk.. Gambar anak2 takde.. masing2 dok sibuk ke sana sini.. si Haziq lagilah tak larat nak layan kerenah dia.. asyik nak pegi ke tempat orang jual barang2 tu aje.. kita nak mkn pun tak senang... sabor jerlah... dpt jugak dia kereta mainan yg ada lagu tu satu.. bila pasang.. siap terbuka terkatup dia punya cermin kete sport tu.. hehehe.. Jadilah Haziq.. tak dpt kete sport betul.. dpt yg mainan pun jadilaa... si Dini lak jeles sebab tak beli apa2 pd dia.. ayah/ibu bukan taknak beli.. aritu dh byk dpt brg entah apa2 masa kat CH aritu.. adik satu pun tak dpt.. jd adillah kan.. lagipun dulu dah pernah beli mcm2.. tp kejap jer hilang.. beli wallet pun boleh hilang.. tu yg malas nak beli brg kat kakak.. tak pandai jaga...

Oklah.. panjang lak membebel.. layan gambarlah pulak yekk... sate yg kami order tu.. ada mcm2 sate.. ada ayam, lembu, rusa & ikan.. saja nak merasa... tapikan.. rugi order sate ayam byk sebab dlm tiap cucuk ada dicampurkan kulit ayam... grrrr.. terpaksa dibuang satu persatu...






Gelagat2 semasa makan.. gambar hubby tu masa sate belum sampai lagi tu.. seriusnyer... lapor sgt ker tu..



Masa pegi ni.. hari bekerja.. jadi tak ramai sgt orang.. walaupun gitu.. kat pentas tu ada jugak org menyanyi.. ada amik gambar.. tp gelaplah pulokk... jauh sgt..

Ni kat Galeri Sate Hj Samuri.. galeri ni menunjukkan kaedah menyediakan & menjual sate pada zaman dulu2... masa nak balik sempat gak snap sikit... tp gambar tak cantik sgt.. maklumlah kamera canggih bebenor




Bila nak pegi ke tempat parking kereta.. (kitorang parking yg jauh tu..) ternampak plak kat seberang jalan ada khemah org jualan.. kitorang pun pegi ler jenguk2 kejap.. kebetulan nak pegi mencari sandal si Dini & Haziq.. sian anak ibu.. dua2 beradik sandal dah koyak2.. hehehe... beli ler selipar basahan utk Haziq sepasang & utk Dini 2 pasang.. yg sepasang wat basahan, yg sepasang agak cantik sket.. leh buat jenjalan.. Dee pun mencari kasut utk si Betty.. dpt ler sepasang.. Habis ronda tempat tu.. masing teruskan perjalanan.. kami terus pulang semula ke PJ... manakala ma, Dee dan yg lain2 meneruskan perjalanan balik ke Pahang..


View complete fotopage


© Pidgin Technologies Ltd. 2016

ns4008464.ip-198-27-69.net