Ibu Dini, Haziq & Alin's FotoPages

By: Ma DiHaA

[Recommend this Fotopage] | [Share this Fotopage]
View complete fotopage

Wednesday, 19-Mar-2008 04:59 Email | Share | Bookmark
Majlis Pernikahan Bie & Nasa

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
haziq.. demam2 pun.. tak dok diam
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
pengantin baru dgn pengantin lama sikit.. wan & ida..
bie & kawan baiknya..
 
 
 
 
ayam & hati goreng
ayam goreng
ikan masin
kari ayam
sambal tempe
paceri nenas
sayur campur
ulaman & sambal belacan
tembikai
puding marble pelangi yg kubuat
karipap
bingka ubi
Quote:
Entry ni.. khas buat tatapan Syikin yang berada di Dungun, Trengganu yang tak dapat pulang meraikan majlis pernikahan Cekde baru2 ni... sorry ler Kin.. lambat sket masuk entry Cekde kawin ni sebab dok dang nok edit..


Quote:
Kepada pasangan pengantin baru Bie & Nasa.. Kaklong sekeluarga mengucapkan Selamat Pengantin Baru semoga berbahagia hingga ke anak cucu.... sorryyyyy............ belum beli hadiah lagi.... tunggu masa kenduri nanti yekk Oh ya... minta maaf banyak2 sebab gambar2 dalam masjid kurang memuaskan... kurang jelas masa dlm masjid tu.. mungkin sebab tak cukup cahaya..& mungkin juga sebab Kaklong tak reti nak adjust flash..


Seperti yg ku ceritakan tempohari... inilah dia gambar2 sekitar majlis pernikahan sepupu ku Rubiah & Nasa yang diadakan di Masjid Jamek Sultan Abdul Aziz, Petaling Jaya.. (sebenarnya.. ni masjid sementara yg terletak berhampiran Pejabat Agama PJ sebab masjid jamek yg sebenar telah dirobohkan dan dalam pembinaan masjid baru ) Rubiah ni adalah sepupuku iaitu anak kakak arwah ayahku... Majlis ni diadakan di PJ sebab Sujah memang berhajat nak raikan majlis nikah anak saudaranya ni... InsyaAllah.. kendurinya nanti akan diadakan dirumah kakaknya di Dungun, Trengganu kerana kedua2 parentnya dah takde.. jadi ibu saudara & kakaknyalah tempat dia bermanja & menumpang kasih.. Sebelum majlis bermula.. kami sekeluarga termasuk ma, adik & adik ipar pergi umah Sujah & bersarapan kat sana.. Sujah dah pesan takyah buat sarapan pagi tu sebab Sujah & moksu buat nasi dagang.. pucuk dicita ulam mendatang dah lama teringin nak mkn nasi dagang.. nak buat tak terbuat.. last2 dpt juga mkn nasi dagang made in Trengganu siap ngan gulai ikan aye & acar timun & carrot oleh Moksu yg sememangnya pakar masak memasak ni... Lepas makan nasi dagang... amik pulak roti khamak (macam cakoi) & makan macam tu jer.. tapi punyalah dok balun mkn.. sampai terlupa nak amik gambor makanan tu..

Lepas siap sarapan.. sempat tolong potongkan puding marble pelangi yg kubuat tu.. Sujah tak percaya nak lepaskan tugas tu kat org lain.. hehe.. alaa.. bukan susah sgt potong puding tu.. Wan adik Bie pulak Sujah suruh potong tembikai sebab dia memang pakar bab tu maklumlah.. jadi pembantu chef di hotel terkemuka.. Tasha adik iparku.. kena potong kuih bingka ubi.. tp si Betty pulak nangis nak menyusu.. sudahnya.. Ida isteri Wan amik alih kerja2 tu. Sekitar jam 10.30 pagi.. masing2 pegi ke masjid sebab majlis akad nikah diadakan di masjid.. sempatlah amik gambar.. tp tak puas hati pasal gambar2 dlm masjid ada yang kurang jelas.. maklumlah.. tukang amik gambor pro sangat . Tak semua yg ikut ke masjid.. sebab ada yg kena siapkan hidangan utk tetamu kat rumah termasuklah hubby & Dee adikku. Sebenarnya.. bukan hubby yg kena masak.. cuma jd driver tukang collect makanan tu ajer.. Lauk pauk dimasak oleh pekerja2 Sujah kat kedai (kedai makan Sujah). Kat rumah pulak.. sujah & moksu hanya masak rendang daging, kari ayam & sambal ikan tongkol.. tapi nasi dagang & Co tak termasuk utk menu tetamu.. ni menu utk anak beranak ajer.. jiran sebelah rumah lak sponsor kari kambing dia ni memang tauke kambing kat pasar Old Town tu... Tapi tulahh.. ada gak lauk2 yg tak sempat amik gambar sebab masa aku amik gambor tu lauk2 tu masih kat dapur lagi iaitu sambal ikan tongkol, rendang daging & kari kambing.. hanya lauk2 masak kat kedai & kuih muih jer sempat amik gambor.. itupun masa org tengah baca doa selamat kat rumah.. pastu diaorang terus dijemput makan.. jom layan gambor plak.. aku ni kalau dah start menaip kang takleh berenti lak..

Cek hantaran & mas kahwin dari pihak lelaki



Rantai emas buat isteri tercinta.. dibalas jam tangan untuk suami tersayang


Bie sedang berdebar2 sebelum dijab kabul.. dibelakang berbaju merah kakaknya.. Kak Yoh.. & dibelakang Kak Yoh berbaju putih tu.. ibuku..


Abang Gee.. berbaju purple abg pengantin perempuan & disebelahnya.. Abg Dee abang ipar mereka.. (suami Kak Yoh)


Alhamdulillah.. dengan sekali lafaz.. sahlah mereka menjadi suami isteri...


Anak dara 2 orang ni Jaja & Nakni... pun jadi jurufoto jugak.. Jaja anak Kak Yoh pangkat anak sepupu ler dengan ku... Nakni lak sepupuku yg selalu masuk fp ni kan...


Memakaikan rantai kepada isteri..


Bersalaman..


Giliran isteri lak pakaikan jam tangan buat suami terchenta..



Bergambar berdua setelah disahkan menjadi suami isteri... semoga berbahagia hendaknya buat Bie & Nasa....


Bergambar beramai2 dengan kedua2 belah famili.. tp rasanya ada juga yg takde sini.. sebab masing2 dah keluar dari masjid..


Jom intai gambar kat rumah pulak...

Pengantin dgn kawan baiknya... (sori kaklong tak ingat nama kawan Bie ni...)


Keluarga kedua2 pihak..


Antara makanan yg dihidangkan.. sori.. gambar sambal ikan tongkol, rendang daging & kari kambing tak dan nak amik... itupun.. ada gak tetamu yg pelik tengok aku amik gambor2 makanan ni..







Tetamu sedang mengambil makanan.. jemput makan semuaaaaaaa....


Quote:
Sebelum terlupa.. MaDiHa ingin mengucapkan Selamat Menyambut Maulidur Rasul kepada semua muslimin & muslimat yang berkunjung ke FP MaDiHa ni... selamat bercuti kepada semua..


Quote:
RIBUAN TERIMA KASIH DIUCAPKAN KEPADA SEMUA KAWAN2 YANG MEMBERIKAN UCAPAN TAHNIAH & DOA KEPADA PASANGAN PENGANTIN BARU...


View complete fotopage


© Pidgin Technologies Ltd. 2016

ns4008464.ip-198-27-69.net