Want your
own Fotopage?








 
Ibu Dini, Haziq & Alin's FotoPages

By: Ma DiHaA

[Recommend this Fotopage] | [Share this Fotopage]
View complete fotopage

Tuesday, 27-May-2008 03:47 Email | Share | Bookmark
Berkelah Di Sungai Congkak

muka org ngantuk.. hehe..
kakak pun ngantuk gak.. tp berkelah punya pasal kejut sekali je.
dah sampai.. letak barang2 dulu
khemah yg Nuar bawak.. tempat budak2 tidor
meehun singapura
nasi goreng cili padi Laily bawak
Nugget
bingka kastad
pagi2 dah ajak mandi.. sejuk giloz airnya..
haziq dok ikut jer ayah dia
haziq excited nak mandi.. ckp susah nak ambil gambar dia
 
bergambar bertiga
dah sejuk + lapar..
Laily & Ashraf
dah letih mandi.. masa utk tidur..
Zetty & Dini main pondok2
seronok nampak main yer..
seberang sana pun ada khemah juga..
air sungai yg sejuk
keluarga Laily & En. Anuar.. jiran ku..
entrance... dah nak balik dahh..
mcm2 org jual sini
pelambung, bola semua ada..
Quote:
Hari ni badan rasa tak berapa sihat.. rasa seram2 sejuk jer.. adakah ini tanda2 nak demam.. huhuhu... rasanya dah setahun lebih aku tak demam.. harap2 janganlah demam yekk..

Sabtu minggu lepas.. keluarga aku & juga keluarga Laily jiranku pegi berkelah kat Sungai Congkak. Memang dah lama tak pegi situ.. dah banyak perubahan kat sana rupanya.. chalet2 ada dimana2.. pandai betul org kg buat duit skrg ni.. hehe.. Planning pun takdelah bersungguh.. tiba2 jer si Laily bercerita pasal Sungai Congkak pastu dia pelawa ajak pegi.. bila hubby on.. aku pun on jelah.. memang dah lama tak mandi air terjun/sungai ni...

Malam sebelum tu tidur lewat kul 1.30 am.. menyiapkan kuih bingka kastad & ramuan2 utk meehun. Bangun seawal 5.45 untuk goreng meehun Singapure & Nugget.. itupun mujur hubby tolong gak bancuh teh o... hehe.. rasanya inilah pertama kali kami bangun seawal gini semata2 untuk berkelah.. ni semua sebab Laily kata nak pegi awal nak chop tempat.. hehehe.. Janji 6.30 am bertolak dari rumah.. tapi biasalah janji melayu.. last2 kul 7 am baru berlepas. Kamilah yg lambat.. hehe.. Sampai sana ngam2 kul 8 am. Kereta baru ada dua tiga biji jer.. so dapatlah parking kereta dekat dengan entrance & tempat lepak yang diidam2kan..

Layan gambar pulak yer..

Khemah dah siap pasang.. tempat anak2 kecik tidur..


Antara makanan yang dibawa oleh kami.. kitorang potluck makan sama2.. meehun singapure, nasi goreng cili padi, nugget, bingka kastad, sandwich sardin*, nasi putih* & ikan goreng* (*tak amik gambor..)







For the first time Dini & Haziq bergambar dengan Zetty (anak Laily).. Zetty ni pemalu orangnya.. puas pujuk nak ambil gambar


Ni tengah main pondok2..


Lepas Ashraf tidur.. Haziq lak tidur.. tukar shift


Inilah keluarga Laily & En. Anuar jiran ku yg rajin hantar lauk, kuih & ikan talapia pancingan kat rumah aku.. hehehe.. (Laily.. jangan marah eik.. kita masukkan gambar awak )



Dah nak balik dah... baru sempat ambil gambar kat sini..


Puas rasanya berkelah & mandi2 kali ni.. sampai kecut2 jari Haziq dok berendam dlm air.. Lepas makan, berendam, makan, tidur, berendam, makan.. bla bla bla.. hehehe.. enjoy habiss... kira2 pukul 4 petang kami baru bertolak pulang.. itupun sebab hari nak hujan.. Selamat tinggal Sungai Congkak.. entah bila nak pegi sini lagi...

Quote:
27/5/2008 2.10 pm
Baru balik dari klinik panel ni... benar sekali ramalanku.. doktor check memang demam.. katanya demam panas... dekat 100 doc ckp. huhu.. pagi tadi nak menelan tekak sakit, sendi2 semua sakit & badan rasa letih & malas.. seram & sejuk lebih2 dlm aircond kat opis ni.. tak tahan...
Doc bagi mc ari ni half day... nak kena balik lah ni.. mkn ubat & rehat.. aduuhhh kepala pening.. kena drive sendiri lak tu..


View complete fotopage


© Pidgin Technologies Ltd. 2008.

ns4008229.ip-198-27-68.net