Ibu Dini, Haziq & Alin's FotoPages

By: Ma DiHaA

[Recommend this Fotopage] | [Share this Fotopage]
View complete fotopage

Tuesday, 12-Aug-2008 02:51 Email | Share | Bookmark
Dapat Award & Ole2 Dari Pulau Pangkor & Sarawak..

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Salam untuk semua...

Pertama sekali nak ucapkan terima kasih banyak2 pada kawan2 yang masih sudi bagi award ni pada aku.. walaupun lama bercuti dari update FP aritu.. tp ingatan kwn2 tak pernah padam rupanya.. hehe.. terima kasih byk2 yer kawan2 semua.. & tak lupa.. terima kasih pada pengunjung2 FP yang masih sudi bertandang walaupun FP ku ini sepi seketika baru2 ni.. & yang paling aku hargai adalah ucapan tahniah & doa dari kawan2 sekelian untuk aku yang tak dapat aku balas... hanya tuhan sajalah yg dpt membalasnya diatas keperihatinan kwn2 semua.. Okeylah.. kita sambung semula pasal award tu ye..

Ini award dari Kak Jie Jie.. TQ banyak2 akak.. cantik sangat..


Ini pula award dari Mamasya... terima kasih Mamasya sebab tak pernah lupakan daku.. hehe..


Dan ini pula award dari Zira... terima kasih ye Zira..


Hmm.. yg ni pula.. baru dpt ni.. panas lagi.. award datangnya dari Shahrose... t.kasih rose...


Dan ini lagi satu award panas2 datangnya dari Aisyah ummi Aqil.. terima kasih byk2 tauu...


Ehh.. eh ehh.. ada lagi rupanya sahabat yg nak bagi award... award yg ni pula dtgnya dari Kak Leen... t.kasih akak..


Ole-ole dari Pulau Pangkor

Seperti yg ku ceritakan semalam.. sebelum aku balik ke kampong hubbyku di Raub Pahang.. aku kena hantar ma ke rumah Angah kat Klang sebab Angah nak ajak ma mkn angin ke Pulau Pangkor. So.. selepas kami balik dari kampong tempohari.. ma & Angah ada dtg rumah (mlm). Bila tau ma nak dtg.. balik dari kerja.. aku bergegas ler memasak kat dapur. Sebenarnya rasa malas nak masak.. heheh.. maklumlah dah lama cuti masak2.. Dok kat hospital makan minum semua org sediakan... Dah naik lemaklah tuu... Kebetulan pulak mmg dah lama tak beli lauk sejak aku masuk hospital.. pastu blk kg pulak.. jadi aku masak ajelah apa yg ada dlm peti ais tuu.. ada petai sikit bwk dari kampong.. aku buat sambal tumis tempoyak feberet aku, hubby & Dini. Ni resepi mak mertua aku.. mmg sedap.. kalau mkn tu boleh bertambah2.. tp aku kenalah beringat sikit.. takleh mkn lebih2.. kang naik lak gula dlm darah.. kekeke..

Ini aje yg sempat aku masak untuk dorang... tengoklah tu.. pinggan mangkuk campur aduk.. sempoi betul.. nasiblah ye.. dah ler kena mkn bersila kat lantai.. hehehe..
Yg sempat aku masak.. ikan kembong masak kicap, ikan merah + telur ikan masak lemak cili padi, tumis sawi putih, sambal tumis tempoyak petai & ikan merah + telur ikan goreng kunyit.


Inilah dia ole-ole dari Pulau Pangkor yang ma & adikku Angah belikan utk kami.. terima kasih byk2 ma & Angah.. Ikan bilis tu.. ma siap tolong kopekkan utk aku.. hehe.. dia tau anaknya bz.. tu yg dia bagi yg dah siap dikopek tu.. Sotong tu pulak mmg feberet.. sedapnyer.. tp takleh makan byk sebab maniss.. adusss.. rugi-rugi.. anak2 lak tak suka.. hubby gak ler yg untung dpt mkn byk..


Baju2 ni pulak.. ma yg belikan.. TQ ma sebab sentiasa ingat pd kami..

Baju abang Haziq ni pulak ma kata tak jumpa saiz besar.. kalau besar.. besar sangat.. hanya yg ni je yg ma jumpa.. boleh pakai kejap jelah ye abg Haziq.. takperlah.. boleh simpan utk adik nanti kalau ada rezeki..


Buah tangan dari Sarawak
Oh ya.. hampir terlupa.. sebenarnya.. selain ole-ole dari Pangkor.. aku ada gak dpt ole-ole dari sepupu aku Naknie yang pegi ke Sarawak.. pasu bunga yg cantik... Terima kasih byk2 ye Naknie.. walaupun masih belajar (takde duit sendiri) tapi ingat jugak nak belikan something untuk kaklong.. TQ tau..


Hmm.. sejak lama bercuti.. rasanya dah lama tak masukkan apa yg aku masak.. jom intai apa aku masak baru ni..
Menu mkn mlm Isnin baru ni..


Menu mlm tadi..


Daging goreng 2 in 1 ni aku saja2 panggil sebab senang.. daging dimasak campur sayur sekali gus.. jadi takyah ler nak masak sayur lain.. mmg dasar pemalas betul..


Jumpa lagi dilain entry.. Wassalam..


View complete fotopage


© Pidgin Technologies Ltd. 2016

ns4008464.ip-198-27-69.net