Ibu Dini, Haziq & Alin's FotoPages

By: Ma DiHaA

[Recommend this Fotopage] | [Share this Fotopage]
View complete fotopage

Friday, 17-Oct-2008 06:02 Email | Share | Bookmark
Jom Jalan2 Rompin ~ Makan Udang Galah...!!

 
 
 
 
 
 
 
Assalamualaikum..

Apa khabar semua? Harap sihat2 sokmo yer..
Agak lama tak update FP... kesibukan melanda...

Hari ni hanya sempat update gambar2 lama yang dah basi dah.. hehe.. Gambar ni diambil semasa aku & keluarga pergi ke Rompin Pahang untuk urusan bicara harta pusaka yg belum selesai dulu tu... rasanya dlm 2 bulan lepas.. hanya ini gambar2 yg sempat dirakamkan... tiba2 kamera ku kehabisan bateri. Bateri spare pulak tertinggal dlm beg lain & charger plak tak bawak.. kalau tak boleh cas bateri kat tempat kami menginap mlm tu.. sudahnya.. hanya gambar ni jerlah yg ada.. gambar terakhir ialah gambar adik2 iparku sedang menjamu selera di kedai makan berhampiran simpang ke Rompin tu... pastu gambar2 yg lain tu.. masa dah blk rumah... Manakala gambar2 yg lain.. masih lagi terperap dalam handphone ku dan handphone hubby ku... belum sempat diuploadkan lagi....

Jom tengok gambar yg tak seberapa ni...
Gatal tangan... masa baru nak bertolak pun nak ambil gambar.. masa ni baru keluar dari simpang rumah.. perjalanan kami didahului oleh kereta Abg Lee (BIL no. 2), diikuti kereta ma yang dipandu oleh Dee (adik bongsu) dan diekori oleh kereta buruk kami.... jadilah.. kereta buruk tak boleh dok depan sekali.. nanti orang belakang boring pulak mengekor... biar kami mengejor takper..


Kereta pakngah masih mendahului.. masa ni dah nak sampai simpang Rompin dah..


Signboard besar ni berada di tengah2 simpang nak ke Rompin (belah kanan).


Siapa2 yang biasa ke Rompin pasti takkan lepaskan peluang untuk menikmati hidangan udang galah segar di sana.. Begitulah juga kami.. tapi sayangnya masa kami sampai tu.. hanya tinggal udang galah saiz B saja... lapar punya pasal... kami bedal ajelahh... bila dah hampir habis makan.. barulah tuan kedai tambah masak udang galah yang baru bersaiz A... wallahh... terkilan rasanya... agar tidak merasa ralat... kami balun lagi sekor sorang udang bersaiz A td... mmg dasar kuat makan betul

Adik2 ipar aku.. kusyuk menjamu selera... pinggan masing2 merah ngan udang galah Gambar2 mereka yang lain tak sempat diambil kerana masa ni bateri kamera ku terus konggg.. Pastu hari plak hujan.. kunun2 nak ambil gambar udang replika yg besar depan deretan kedai ni... tp bila kamera kehabisan bateri.. takleh nak buat apa laa.. ambil guna handphone ajelah.. tp gambarnya gelap sebab lepas hujan hari masih mendung.. huhuu... (gambar dlm hp belum diupload... tunggu next episod )


Sebenarnya.. byk juga aktiviti kami masa kat Rompin tu.. sebab kami tidur semalaman di sana.. tapi tunggulah bila gambar2 dah diupload dari HP yekk..

Ini udang galah yg kami beli on the way balik dari Rompin.. (tempah dengan tuan kedai makan tadi) hanya ada yg bersaiz B & C saja.. kami beli 2kg.. balik rumah.. masak goreng kunyit & gulai kunyit lengkuas.. yum yummm.. puas makan



Gambar kurang memuaskan.. maklumlah dah tak sabar nak hidang masa ni.. hehehee....
(Tunggukan episod mengail udang galah pula.... tungguu....)


View complete fotopage


© Pidgin Technologies Ltd. 2016

ns4008464.ip-198-27-69.net