Want your
own Fotopage?







 
Ibu Dini, Haziq & Alin's FotoPages

By: Ma DiHaA

[Recommend this Fotopage] | [Share this Fotopage]
View complete fotopage

Thursday, 30-Oct-2008 02:00 Email | Share | Bookmark
1st Order Swiss Roll & Buah Delima

 
 
 
 
Berdebar2 dapat order swiss roll dari kawan hubby... antara percaya dengan tidak.. maklumlah.. aku ni jarang2 dpt tempahan kek2 ni sumerr... hehehe... ni seme gara2 hubby dok cong kat kawan dia kata rugi tak datang umah kitorang masa makan2 tempohari sebab dia kata bini dia wat kek gulung sangat2 sodapppp Yang kawan dia pon apalagii... jadik kepingin laa.. sementelah suaminya tuh memang jenis suka makan benda2 mcm tuhh... terus dia order 2 biji swissroll sekaligus hanya utk makan2

Dah berhari2 juga member hubby ni mengorder.. tp dia tak tetapkan nak hari apa.. jd aku tunggu hari cuti ler baru buat. Hari Ahad lepas ada masa lapang.. aku pun godek2 ler buat 2 bijik swissroll ni sama spt yg aku buat masa makan2 aritu.. filling blueberry & satu lagi filling kiwi.. member hubby nak rasa hok sama mcm yg aku buat aritu..

Gini ler rupanya swissroll aku kali ni.. nampak lebih better dari yg lepas.. alhamdulillah... nak buat ni.. nak kena byk prektis.. barulah perfect.. tp ni nak kena byk prektis lagi ni.. hehehe.. kali ni tak dapek ler nak tunjuk yang dah kena potong.. sebab org punyaa


Malam esoknya.. sambil2 hantar swissroll... sekali gi makan mlm kat kedai kawan hubby tuu... balik dari makan2.. kami singgah pasaraya Hero kat Shah Alam tuu sebab nak cari buah2 sikit. Maka terjumpalah buah delima yg dah lama aku cari2 kat sini sejak dari bulan puasa lagii... sukalah hati aku.. buah yg ku idam2 dah pun aku jumpa.. hehehe.. sekadar nak lepaskan mengidam.. aku beli sebiji ajelah.. buah ni bukannya murah.. lagipun aku ngan hubby jer yg mkn buah yg pelik2 gini.. tp kira ok ler sebab buah ni maniss... sedapp.. teringat masa zaman sekolah2 dulu... arwah ayah ada tanam beberapa pokok kat depan rumahh.. puas makan.. siap boleh bagi jiran2 merasa... skrg ni.. nak cari pokoknya pun agak susah.. (kat rumah abg Gee ada sepokok ) Buah delima ni.. selain butir2nya yg merah tu yang dimakan.. kulitnya juga boleh dibuat ubat.. iaitu ubat cirit birit.. caranya.. dengan merebus kulit buah delima ni samada yg fresh ataupun yg telah dikeringkan (utk tujuan disimpan lama) kemudian diminum air rebusan tadi. InsyaAllah mujarab..



Selain buah delima.. ada lagi buah2 eksotik lain yg aku jumpa.. tp tunggu next entry ler pulokk


View complete fotopage


© Pidgin Technologies Ltd. 2008.

ns4008229.ip-198-27-68.net