Ibu Dini, Haziq & Alin's FotoPages

By: Ma DiHaA

[Recommend this Fotopage] | [Share this Fotopage]
View complete fotopage

Tuesday, 2-Jun-2009 02:55 Email | Share | Bookmark
Chocolate Avocado Smoothie & Buah Tangan Dari Langkawi

 
 
 
Salamm...

Hari tu ada aku masukkan citer pasal avocado kann... yang enak dimakan dengan aiskrim tuu.. Norsham Penang ada request aku ambil gambar pokok avocado sebab katanya tak pernah tengok pokok avocado tu... so special utk Sham.. ni akak amik gambor pokok serta buahnya buat tatapan Sham & juga rakan2 yang lain.. Pokok ni ada kat depan rumah makcik Sujah ku... tetapi yang tanam pokok ni ialah Ida sepupu ku ittew...

Inilah dia pokok avocado... hanya tinggal buah yang kecik2 ni jer.. yg besor2 dah kena petik..



Avocado lebih lagi sebiji dulu tu aku dah blend dan jadikan smoothie.... enak sungguh Idea ni datangnya bila aku tengok jus avocado yg Nuanza buat dalam FPnya... TQ yer Nuanza.. ni aku main agak2 jer sukatannya...

Quote:
CHOCOLATE AVOCADO SMOOTHIE


Bahan2
100 gm avocado yg telah masak
3 sudu besar susu pekat manis
3 sudu besar milo
2 cawan air masak
(boleh juga gantikan air masak dengan susu segar.. tak perlu letak susu pekat manis.. tp kenalah tambahkan sedikit gula )


Hmm.. ingat tadi nak masukkan gambar kuih.. tp FP buat perangai plak dahh.. takleh nak load gambar plak... so tak jadilah gambar kuih tuu.. aku masukkan gambar dari photobucket ajelahh.. heheh.. len kalilah gambar kuih tu.. kekeke..

Ni sebenarnya buah tangan dari sepupuku yang balik dari Langkawi tempohari.. Dah lama dah sebenarnya dia bagi benda ni... baru arini aku update.. (itupun mujur rajin amik gambor ) hehehe.. terima kasih banyak2 ye abangG sebab ingat gak kat kaklong & anak2



Oklah itu saja untuk kali ni... terima kasih atas kunjungan anda semua..


View complete fotopage


© Pidgin Technologies Ltd. 2016

ns4008464.ip-198-27-69.net