Ibu Dini, Haziq & Alin's FotoPages

By: Ma DiHaA

[Recommend this Fotopage] | [Share this Fotopage]
View complete fotopage

Monday, 29-Jun-2009 02:24 Email | Share | Bookmark
PJ Drift Gegarkan Mentari!!

 
 
 
 
 
 
 
 
Salamm...

Cerita hari ni lari sikit dari kisah masak2 yer.. Bukan lari sikit.. tapi lari banyak.. hehehe... Kisahnya hari Ahad semalam... (kisah panas2 lagi nih ) hubby balik dari kerja malam pagi Ahad tu.. bawak Alin pegi klinik sebab Alin batuk2. Risau jugalah musim2 selesema babi (Influenza A H1N1) nii.. tambah pulak bila sekolah kakak Dini terbabit ngan wabak tu & sekarang sekolah & kakak Dini dalam tempoh kuarantin sampai Sabtu lepas... tu yg bimbang tu.. tapi setakat ni Alin takdelah demam atau selsema.. cuma batuk2 sikit jer.. Sebab pagi tu aku sibuk kat dapur sediakan sarapan pastu siapkan tempahan cheese brownies yang jiranku Lily tempah jadi aku tak dapat ler nak ikut sama ke klinik tu... hanya hubby jer yg bawak Alin.. alaa.. klinik dekat aje ngan rumah.. hehehe.. Bila hubby balik dari klinik dia ajak Haziq lak keluar sambil2 pegi buang sampah.. aku ingatkan dia saja jer nak pujuk Haziq sebab masa hubby nak bawak Alin gi klinik tu Haziq nangis2 nak ikut.. tp hubby tak bagi ikut.. tu yg ingatkan dia nak pujuk Haziq ajak gi ronda2 jap.. rupa2nya dorang pi tengok kerete drift!! Haziq seronoklahh.. sebab dia memang suka benor ngan kereta2 yg cun2 cenggitu..

Sebenornya bukan jauh pun tempat kereta drift tu... kat depan rumah kitorang ajer.. boleh gi jalan kaki jer.. heheehe.. bukan depan rumah betul2.. tapi kat tempat parking depan Bali ataupun Taylor's College tuu... tak jauh ler ngan depan bangunan apartment kitorang ni... kira tak jauh mana la kann... (sapa2 yg dok area tu mesti dengar bunyi kereta drift semalam.. bukan takat dorang drift aje.. siap ada yg pasang speaker sekali.. boleh bergegar jantung.. ). So bila hubby balik aje dari buang sampah (aku sangka dia gi buang sampah aje... tp pelik gak sebab lama... ) dengan excitednya dia ckp dorang pi tengok kereta drift.. Yg Dini pun apalagi.. sibuk ler nak pegi tengok sama.. Hubby dah malas dah nak pegi sebab dia balik dari keje malam belum tidur lagi.. so nak layan tidor pulak laaa.. Yang sebenornya aku pun minat gak nak tengok bukan kata Dini aje.. Dah memang jiwa aku pun minat dengan benda2 cam gitu.. kekekekeke... so memang teringin jugalah nak tengok.. nak jdkan kereta sendiri lawa2 cenggitu aku tak mampu... so tengok orang punya pun jadilaa.. hahahaha..(mungkin ada yg ingat pasal TAG yang aku tulis dulu... opis mate dok panggil aku F1 racer.. tapi aku cuma reti drive laju ajelah.. nak drift drift tuuu aku lom reti lagi ) Aku pun cakap ler kat hubby abang jagalah Alin kejap (Alin dah tidor masa tuu...) bagi kitorang gi tengok pulakk Ala bukan nak kena jaga apa pun.. nak tidor tu.. tidor jelah sebelah Alin.. so dengan semangatnya.. aku pun bersiap2 laa.. mujur ler brownies tempahan Lily dah siap awal2 lagi.. tp tu ler.. punya ler excited nak pegi tengok drift.. sampai tak teringat nak amik gambor brownies tuu.. Harap2 ok lah brownies tu yer Lily.. & terima kasih sebab sudi order ngan kita... (dalam kata takmau citer pasal masak2.. ada gak menyelit )

Yang kelakarnya.. masa aku dah siap pakai baju semer hubby boleh komplen cakap aku pakai baju tu tak lawa... AIKKK!!! sejak bila lak hubby aku pandai komplen cara aku berpakaian nii..? hehehe.. Aku kata naper lak tak elok pakai blouse ni.. apa yg tak kena?? Dia cakap nak pegi tengok drift pakai ler ranggi sikit Oohhh.. barulah aku faham maksud dia.. Betul juga yekk.. nak pegi tengok drift tak sesuai ler pakai blouse & sandang handbag bagai.. makanya aku pun tukau ler blouse ke Tshirt, jam tangan aku tukar pakai jam tangan besor hubby punya & beg sandang pun hubby punya juga.. sandal pun pinjam hubby gakk Sambil tu aku cakap gak ler kat hubby... "ibu ni dah tua laa ayahh.... dah tu beranak kecik lakk tuu.... macam dah tak reti nak pakai ranggi2 ni... lagipun bukannya orang nak tengok ibu.. orang nak tengok kereta" hubby kata.. "alaa.. apa kisah tua ke muda.. yang penting hati.." hehe... aku sebenornya sebelum ni pun bukan jenis ranggi sangat pun... orang yang paling sempoi dalam berpakaian.. yang penting bagi aku pakai pakaian yg selesa.. Eh oklah... aku ni kalau dah menulis... payah nak berenti.. jomlah layan gambar pulakk okeyy!! Tapi sayang sungguh sebab masa kitorang pegi tu.. kereta2 yang drift tu dah rehat kejap.. petang tu ada lagi dengar kereta drift.. tapi aku dah malas nak pegi.. lagipun ada byk kerja nak buat kat rumah.. nak masak laa.. nak nguli donat laa.. nak nguli roti laa

Sebelum terlupa.. majlis ni adalah sempena sambutan ulangtahun Bandaraya Petaling Jaya yang ke 3. Majlis ni juga telah dirasmikan oleh Datuk Bandar MBPJ iaitu Dato' Haji Mohamad Roslan bin Sakiman.

Tarikh : 28hb Jun 2009
Lokasi : Hadapan Bangunan Bali/ Leisure Commerce Square/ Taylor's College Bandar Sunway, PJ

Jom layan gambar










Ok itu saja untuk hari ni.. resepi takde hari ni yer.. sebab gambar dah byk sangat ni.. tunggu next entry pula Jumpa lagii...


View complete fotopage


© Pidgin Technologies Ltd. 2016

ns4008464.ip-198-27-69.net