Ibu Dini, Haziq & Alin's FotoPages

By: Ma DiHaA

[Recommend this Fotopage] | [Share this Fotopage]
View complete fotopage

Monday, 5-Oct-2009 01:55 Email | Share | Bookmark
Tetamu pertama yg datang beraya...

 
 
Salam...

Petang Ahad 27 September masa kami baru sampai dari kampong tempohari.. kazen ku Ida call ckp nak dtg beraya kat rumah aku dengan Sujah sekeluarga (3 beranak jer Sujah dtg.. coz Naknie dah kena balik Penang hari tu... Mirul lak tak dtg).. bak kata Wak Kumis.. 'anjat boboy' Sebabnya rumah aku masa tu masih bersepah & bagai tongkang pecah... almaklum.. pagi ahad kul 4 pagi baru sampai rumah.. sampai2 je rumah.. beg2 & mcm2 barang masih berlonggok tepi dinding tak berkemas.. hehehehe.. Masa sampai rumah tu.. buat apa yg penting jer.. pastu terus layan mata sampai ke t'hari.. ngantuk sangat rasanya.. mungkin juga penangan ubat selsema juga tu.. tp yg bestnyer ngan anak2 sekali semua bantai tidur keletihan.. hubby katanya kul 6 a.m lebih baru masuk tidor.. tah apa dia buat.. T'hari tu sempat ler masak lebih kurang utk isi perut yg kelaparan sebab tak amik sarapan.. itupun nasib ada wt blk ayam goreng dari keratong yg tak jadi wat ayam masak merah gara2 takde api tu.. Tu yg bila Ida call tu.. aku siap ckp.. "datang lerrr.. tapi umah kaklong ni mcm tongkang pecah lagi ni.." tak sempat berkemas.. hehehe.. langsir pun tak siap pasang lagi, kuih pun tak susun dlm bekas elok2 lagi...haiii.. nasib ler Ida....


(kerepek pisang, tumpi kacang dhal & kuih ros import dari ma tersayang mekasih maa.... )
Kuih raya yg dihidang dlm pinggan.. hehe.. Ini gambar kuih yg ku cilok dr FP Ida...

Alhamdulillah... lepas mkn kuih raya yg hanya dihidang dlm pinggan tu.. dengan bantuan para tetamu... sempat jugak aku masak nasi & lauk2 sempoi utk mkn malam buat tetamu... Kebetulan lauk takde dlm peti ais sebab mmg sengaja taknak stok lauk kat rumah sebab nak cuti panjang.. so hubby keluar cari lauk.. lama pulak tu.. rupanya kedai masih tutup.. terpaksa beratur panjang beli ayam kat pasar mlm... patut ler lama bebenor keluar..

Layan le gambor2 tetamu yg sempat di kandid... ngan keadaan rumah yg bersepah.. yg nampak bersepah tu.. mainan anak ajer tuu.. siap ngan motor & basikal parking kat situ.. (sorang satu.. kalau tak karang berebut2 lak Haziq ngan Atikah & Syafika) bersepah yg lain2 tak nampak lagi tu..

Kesian tak cukup kerusi.. anak2 & org separuh tua makan ler kat bawah yekk...


Orang tua2 jer mkn kat meja...

Sekian....terima kasih..


View complete fotopage


© Pidgin Technologies Ltd. 2016

ns4008464.ip-198-27-69.net