Ibu Dini, Haziq & Alin's FotoPages

By: Ma DiHaA

[Recommend this Fotopage] | [Share this Fotopage]
View complete fotopage

Monday, 12-Oct-2009 05:34 Email | Share | Bookmark
Beraya ke rumah Cik Ani..

 
 
 
 
 
 
 
 
Salam...

Sabtu lepas kami sekeluarga luangkan masa pegi beraya ke rumah Cik Ani secara rasminya.. hehehe... Kalau ikutkan memanglah tiap2 hari pun aku keluar masuk rumah Cik Ani tu masa hantar & ambil anak2... tapi yang pasti aku belum beraya secara rasmi lagi walaupun dah bersalam bermaaf-maafan Cik Ani memang ada pelawa nak hidang something masa aku balik jemput anak2.. tapi aku kata biarlah dulu... sebab hari2 pun dok rushing nak jemput kakak Dini kat sekolah.. nak balik masak lagi... so aku kata nantilah kami dtg beraya dengan ayahnya sekali.. Di sebabkan minggu ni hubby cuti.. kenalah gunakan sebaiknyer.. kalau tak.. dah takde masa lagi nak beraya..

Kami pun bersiap2 semua & lepas Zohor aku call Cik Ani cakap nak pegi rumah dia. Macam biasa aku malas nak ckp awal2.. sebab taknak nyusahkan dia.. Lagipun aku tau.. dia mesti ada kat rumah sebab suaminya yg kami panggil Apak memang kerja hari Sabtu.. Aku pesan kat dia tak payah ler susah2 nak buat apa pun sebab aku datang tu pun sekalian nak hantar barang2 keperluan anak2 seperti susu, diapers & mandian anak2 yg dah nak habis.. hubby belilah juga sikit barang2 lain.. biskut, nugget, oren sunquick, milo & lain2 yg seumpamanya.... bukan kata untuk Cik Ani aje... sebenarnya Haziq juga yg tukang perabihkannya... Anak2 aku Cik Ani layan macam anak2nya sendiri.. soal makan langsung tak berkira.. jadi.. takkan ler kita nak ambil kesempatan pulak mentang2 pengasuh baik hati bagi anak2 kita makan mcm2.. Kalau dikira2.. agaknya satu per tiga dari upah yg aku bagi kat dia.. dia dah perabiskan untuk beli makanan & mcam2 benda lagi (termasuk mainan) untuk anak2 aku.. itu belum lagi masuk duit raya & kain baju raya yang Cik Ani belikan utk Haziq & kakak Dini.. (aku lupa nak cerita pasal ni.. )

Oklah.. sebelum aku melalut cerita macam2.. aku nak tempek gambar2 kenangan semasa kami pergi beraya di rumah Cik Ani ni yer...




Walaupun aku dah pesan jangan susah2.. sempat juga Cik Ani masak mee goreng. Pastu katanya dia ajak jirannya yg Haziq panggil atuk pegi beli lemang & rendang sebab apak (suami Cik Ani) takde kat rumah masa ni belum balik kerja lagi..










Sebelum pulang.. sempat bergambar kenangan bersama Cik Ani...


Oh ya.. sebelum raya aritu aku ada bagi Cik Ani 2 balang biskut raya kan.. Ini pulak kuih balasan dari Cik Ani yang dia bagi sebelum raya jugak ni.. tempeyek & popia simpul. Tempeyek tu dia tempah.. popia dia buat sendiri.. dua2 pun sedap.. terima kasih Cik Ani..

Itu sajalah gambar2 & cerita untuk entry kali ni.. nanti aku masukkan entry kunjungan tetamu kat rumah aku pd petang Sabtu tu..


View complete fotopage


© Pidgin Technologies Ltd. 2016

ns4008464.ip-198-27-69.net