Ibu Dini, Haziq & Alin's FotoPages

By: Ma DiHaA

[Recommend this Fotopage] | [Share this Fotopage]
View complete fotopage

Wednesday, 14-Oct-2009 06:30 Email | Share | Bookmark
Kunjungan Tetamu.. & Operasi Mengecat Rumah (Edisi Lapuk!)

 
 
 
 
 
 
 
Salam semua...

Sebelum aku masukkan entry kunjungan tetamu kat rumah aku baru2 ni.. aku nak masukkan dulu gambar2 lama operasi mengecat rumah aku (sebelum puasa lagi nih!) & gambar2 baru a.k.a gambar selepas siap cat Saja jelah wat kenangan... rumah aku sebelum cat tu dah macam apa.. malu kalau org dtg.. comot sana sini.. berconteng sana sini.. biasalah kerja si Haziq la tu... pantang jumpa kaler atau pensil.. Alin lom pandai lagi.. Dah tak sedap mata nak memandang.. lagipun masa pindah masuk rumah dulu memang takde cat2 baru pun... kebetulan masa pegi rumah adik ipar kat PD aritu (lepas abis pantang) adik ipar hubby bagi cat free.. so kami 3 beranak kenalah merajinkan diri cat ruang tamu tu... (nak cat bilik dah tak larat) sehari suntuk jugalah tu nak siapkan sekali ngan mengelap & berkemas apa yg patut..

Ini gambar keadaan rumah sebelum kerja2 mengecat dijalankan...


Hehe.. sempat lagi tu amik kamera walaupun tangan ada terkena cat. Yang banyak mengecatnya hubby ngan kakak Dini.. aku tukang sapu2 habuk, mop & lap2 cat yg ada kena lantai sambil2 melayan Alin...


Ahaa... nilah keadaan rumah aku selepas siap cat... ada perbezaan takk??
Tak byk beza pun kann.... semua perabut yg sama... langsir pun sama.... cuma cat dinding jer yg lain.. jadi takdelah nampak byk beza mcm deko deko tuuu

Tengok jam tu.. sampai ari ni belum pasang ke dinding lagi.. ishh.. payah betul ni takde drill sendiri.. Dinding rumah aku tu memang kosong sekosongnyer... entah bila nak beli frame gantung2 kat dinding.. xde masa nak survey pun.. bz bz bz...

Oklah kita sambung cerita lain lak.. Sebenarnya pagi Sabtu sebelum aku ke rumah Cik Ani dalam entry yg lepas.. aku ada terima sms dari seorang teman lama. Katanya nak dtg beraya di rumah aku sebab kebetulan kawan ofisnya buat open house yg kebetulan rumahnya berdekatan dengan rumah aku. Gembira betul bila ada kawan lama a.k.a kawan sejak sekolah rendah dulu sudi nak berkunjung ke rumah. Dah bertahun2 juga aku tak jumpa dia.. Itu yang pukul 4 petang masa kat rumah Cik Ani tu.. cepat2 kami balik rumah sebab takut Liza sempat sampai dulu.. kes naya pula nanti.. hehehe.. Actually aku dah bagitau Liza yang aku nak gi beraya kat rumah pengasuh anak2 aku tu... & Liza pun cakap dia dtg lambat lepas Asar.. so memang sempat ler kann.. Tp kelam kabut jugalah balik dari rumah Cik Ani singgah kedai beli bahan2 nak goreng meehun... Masa Liza bagi salam.. aku baru je nak goreng meehun sebab sebelum tu sambil2 siapkan bahan2 meehun.. dok goreng nugget dulu.... kesian Liza kena tunggu lama tuan rumah siapkan hidangan.. Itupun hanya sempat hidang yang paling sempoi ajer.. Meehun goreng, nugget & keropok.... Masak kelam kabut tu entah apalah rasa meehun goreng tu. Harap2 Liza jangan serik datang rumah Na yerrr... lain kali datanglah lagi


Sempatlah berborak & bertanya khabar sebab dah lama tak jumpa Liza.. Balik beraya kat kampong pun jarang dapat jumpa sebab masing2 sibuk dok bergilir raya umah sendiri ngan umah mertua... so selalu je tak sempat jumpa.


Sebelum Liza balik.. sempat bergambar kenangan.. bukan senang nak jumpa walaupun sekampong..

Belah malam pulak.. kazen ku Bie & suaminya Nasa lak dtg... Jaja (anak sedara Bie) pun ada gak masa ni sbb dia ada blik PJ. Aku sebenarnya memang goreng meehun tu berlebih coz nak ajak dorang dtg sebab dorang lom beraya umah aku lagi.. Ingat nak jamu meehun tu jelah.. sekali cik abang ku ittew nak juga makan nasi.. punyalah malas nak masak.. tp demi suami tercinta kena gaklah masak.. masakan yg paling senang & digemari ramai apalagi.. asrong laa Aku masak tu sebab semua bahan2 kebetulan ada kat rumah.. lagipun memang feberet hubby.. pastu.. dok teringat Nasa & Bie pun dah jadi feberet gak ngan asrong.. tanpa pikir panjang masak jelah utk dorang.. sebab lauk tu jer yg paling senang..

Warna gulai asrong (asam rong kata orang Jerantut) kurang gelap.. kuning jer sebab guna asrong yang baru buat. Asrong lama dah habis stokk..

Lepas dorang makan meehun goreng.. tunggu lak aku siap masak bagai.. pastu sambung lak makan nasi.. Yang kelakarnya.. dorang berdua tu Bie & Nasa sanggup biarkan pinggan makan meehun tu kat meja dulu sebab nak simpan wat makan nasi pulak... katanya takper... jimat air. Berbaloi aku masak gulai asrong tu sebab tengok dorang semua berselera makann



Itu sajalah ceritanya.... satu hari di hari Sabtu... walaupun aku sibuk gi beraya.. sempat gak raikan tetamu beraya kat rumah.. alhamdulillah..

Quote:
REPLY TO JAJA (sama lak ngan nama anak kazen akak ) : mekasih sudi jd silent reader fp akak... tiada apa yg perlu dimalukan Jaja... begitulah kehidupan akak sekeluarga yg penuh kesederhanaan


View complete fotopage


© Pidgin Technologies Ltd. 2016

ns4008464.ip-198-27-69.net