Ibu Dini, Haziq & Alin's FotoPages

By: Ma DiHaA

[Recommend this Fotopage] | [Share this Fotopage]
View complete fotopage

Thursday, 22-Oct-2009 02:14 Email | Share | Bookmark
Beraya ke Meru ~ Rumah Kak Ramlah & Kak Roszana

 
 
 
 
 
 
 
 
 
Salam...

Tarikh kejadian : 11hb Oktober 2009
Hari : Ahad
Tempat : Meru, Selangor

Sambungan dari entry kelmarin... lepas selesai makan kat rumah angah.. aku & angah sekeluarga keluar pegi beraya ke Meru pula..


(oh ye.. kereta kat depan tu bukan kereta kami... itu kereta abglie/angah.. kereta kami buruk ajer.. Malaysia mari sajorr )
Dalam perjalanan.. berenti beli nangka madu kat tepi jalan...
Kami tak tau pun ada orang jual nangka kat situ.. tiba2 jer tengok kereta angah/abang lie berenti kat situ... ooo.. rupanya nak beli nangka... memang kena sangatlah tu sebab mr. hubby ku itu pun 'hantu nangka' juga angah dah masuk kereta tak sempat ambik gambar.. ye ler.. nak kuarkan kamera dari handbeg pun terhegeh2.. tinggal cik abang ku dengan Haziq ajer yg dlm gambar tu

Sampai2 jer kat rumah kakak angkat ku Kak Ramlah.. tuan rumah tengah sibuk kat dapur.. orang dah cakap takyah susah2... tapi dia masak2 gak tu.. Kak Ramlah ni memang terer masak2... masak banyak2 untuk open house pun.. sendirian berhad ajer.. tak main order2 ni.. Selain terer masak2.. kak Ram ni pun terer bab menghias rumah.. sangat2 kreatif.. tu bekas kuih tu pun dia yg buat sendiri.. lawa kann

Sebenarnya.. minggu sebelum tu Kak Ramlah ada jemput kami pegi open house rumah dia.. tapi malangnya kami tak dapat pergi sebab minggu tu hubby ku kerja Sabtu & Ahad. Minggu tu juga la yang Ida kazen ku masak2 meehun sup utara tu.. Mujurlah masa tu hubby kerja shift siang.. so dia balik awal pukul 4 petang... bolehlah pegi umah Ida.. kalau kerja shift malam.. memang awal2 hubby surrender... layan tidor kat rumah lagi sedap katanya Balik dari rumah Ida pun dah malam.. dari Cheras nak ke Meru bukannya dekat.. tak dapat ler nak pegi rumah Kak Ramlah. Oleh kerana kami tak dpt pergi open house tu.. so minggu hubby cuti tu kami pegilah jenguk kakak ku tersayang... tidak karang merajuk lak dia.. kekekeke... yelaa harapkan raya jer nak jenguk menjenguk.. hari2 biasa memang takde masa nak berjalan sangat...

Jom layan gambar yg sempat aku ambik masa kat rumah Kak Ram.. Balas dendam sebab tahun lepas terlupa amik gambor umah Kak Ram yg lawa ni... So tahun ni kita amik gambor betul2.. hehehe.. Masa ni.. si kecik ku itu dah tidor... tu pasal boleh klik sana klik sini... Kat rumah Kak Ram ni aku tak kisah sangat.. tak rasa segan.. dah anggap macam keluarga dah pun.. kalau rumah orang lain tu seganlah jugokk

Tengok ler gaya anak daraku tidor...

Alin dah ngantuk sangat masa ni.. buai baby takde.. aku letak kejap jer atas buai tu.. ayahnya hayun2 kejap terus je terlelap.. sempat amik gambor sebelum angkat Alin masuk tidor kat dlm rumah..

Okey.. makanan dah terhidang.. tunggu apalagi....
(angah juga jd mangsa lensa kamera murah aku ni... apa nak buat.. tuan FP lebih suka amik gambor dari bergambor )

Jemput makann semua.....

Dah kenyang perut...

(lihatlah betapa bulatnya muka ku ittew selepas raya ni.... )
Sesi berborak santai & posing memosing... Budak2 pulak masa ni dah pegi main kat taman permainan.. kami orang2 tua apalagi.. berborak ler kejenya..

Kalau pegi rumah Kak Ram.. sejam dua memang tak cukup.. mesti berlama kat situ.. siap aku mandikan Alin dengan Haziq lagi sebelum balik.. hehehe.. Sebenarnya masa kat rumah Kak Ram aku ada telefon kak Roszana Asru.. terus Kak Ana jemput kami pegi rumah dia..(telefon tu memang niat nak singgah pun) tapi sebelum tu Kak Ram pula ajak Kak Ana dtg rumah dia dulu.. (tahun lepas tak sempat dorang berdua ni berkenalan ). Sempat juga Kak Ana & anak buahnya datang beraya rumah Kak Ram.. then lepas tu.. kami & Kak Ram pula berkunjung ke banglo Kak Ana... Tapi malang sekali aku tak ambil gambar walau sekeping pun bersama Kak Ana.. Maklum jelah dok kelek baby... pastu kelam kabut sebab dah nak senja dah masa tu.. sempat ler maghrib kat rumah Kak Ana sekali.. Masa nak tumpang solat tu ler sempat Kak Ana cerita yg dia sedang menunggu panggilan & tarikh untuk ke Tanah Suci.. (sebab dlm bilik nak solat tu ada beg2 Kak Ana utk pegi haji) dah lepas2 tu.. dah kami sibuk nak balik pulak.. terus lupa nak snap gambar.. Hanya Kak Ana jer yg ada amik gambar sama2... nantilah bila kak Ana update FP dia nanti aku cilok gambar dari FP Kak Ana (dah cakap ngan Kak Ana awal2 lagi ni..)

Oh ya.. sebelum terlupa.. aku ambil kesempatan ni untuk mengucapkan semoga Kak Ana dan suaminya selamat dalam perjalanan pergi & kembali ke Tanah Suci Makkah mengerjakan ibadah haji pada 30hb Oktober nanti InsyaAllah.. saya doakan semoga kak Ana & suami dipermudahkan dalam segala urusan di Sana nanti.. & semoga mendapat haji yang mabrur... AMIN...

Jumpa lagi dilain waktu...


View complete fotopage


© Pidgin Technologies Ltd. 2016

ns4008464.ip-198-27-69.net