Ibu Dini, Haziq & Alin's FotoPages

By: Ma DiHaA

[Recommend this Fotopage] | [Share this Fotopage]
View complete fotopage

Wednesday, 28-Oct-2009 08:03 Email | Share | Bookmark
Rezeki.. Alhamdulillah...

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Salam semua...

Kat kg hubby sekarang ni musim buah tengah menjadi betul. Balik raya aritu hanya durian & rambutan aje yg ada.. skrg ni boleh dikatakan semua pokok buah2an dah masak.. memang melambak2 laa.. nak pulak durian dengan langsat.. memang tak abis makan.. boleh berjual.. Mak kat kg dah bising suruh balik.. adik2 ipar pun sama sibuk sms suruh kami balik.. hubby pulak asyik sibuk ngan kerja aje skrg ni.. Untuk tak menghampakan MIL kat kg.. minggu lepas hari selasa hubby balik jugalah ke kampong dia.. tapi aku & anak2 tak ikutlah sebab Dini dah sekolah. Hubby balik dengan family my uncle iaitu Acu, Sujah & Mirul.. balik pun naik unser pakcik ku sebab nk bawak balik buah banyak Pegi balik hari ajer lepas hubby balik kerja mlm pagi tu.. (hari tu dia blk awal kul 6 pg) so suruh hubby ler hantar Dini sekolah pagi tu sebab dah alang2 dia nak gi umah Sujah tu... pastu terus dorang balik Raub.. hehe.. Pilih hari selasa sebab kebetulan hari tu Mirul my kazen masih cuti sekolah sempena depavali dan Acu pun hari tu takde duty kat masjid... so free ler... tu yg menjadi projek balik kg tu...

Layan gambar okey



Durian yg dibwk balik ke rumah ni sikit ajer sebab takut tak abis mkn.. Jadi separuh dah bagi kat Ida (SIL) kat Kajang.. termasuk buah2 yg lain juga.. Durian yg banyak2 tu dah ditinggalkan kat umah Sujah untuk buat lempuk.. dapat jugalah aku merasa walaupun tak tolong Sujah kacau lempuk tu.. kekekee.. bertuah betul anak sedara Sebenornya hubby dah offer nak tolong.. tp Sujah cakap tak payah...


Ni ler lempuk yg Sujah dah siap kacau tu... kitorang wat makan dengan roti... sapu macam jem sebab Sujah buat tak keras sangat sebab dia dah tak larat nak kacau...

Ni buah-buahan lain yg sempat diambil...




Banyak2 buah.. manggis ni memang feberet aku.. tak sangka pulak Haziq pun suka.. kejap2 suruh aku buka.. kejap2 suruh aku buka.. Dini pun suka gakk.. tau2 sebesen ni sekejap jer dah ranap dikerjakan oleh kami 3 beranak..

Oklah.. alang2 cerita pasal buah2 tu.. aku masukkan sekali gambar roti jala dengan serawa durian yang aku buat baru ni.. Lama dah teringin nak buat.. ni baru menjadi.. Selalunya kalau buat serawa atau pun kuah durian ni.. aku lawankan dengan pulut tanak ajer.. kali ni merajinkan diri menjala roti pulakk.. tapi tak berapa cantiklah roti jala tu.. tu ler kalau buat kerja dok kalut dengan budak kecikk



Ok ni nak cerita lain topik lakk..

Baru2 ni.. aku ada jumpa Ida (kazen) kat rumah Sujah.. kebetulan adiknya Mariah ada dtg PJ.. baru ler aku dpt tengok anak sepupu aku ni ha (anak Mariah)... nak harap aku balik Dungun susah kemain.. hehe.. So sempatlah amik gambar Alin posing dengan Bisya.. Bisya ni kiranya 2 pupu ler ni dengan Alin...



Dan ini pulak kek buah yg Ida bagi kat aku masa jumpa dia baru ni.. macihh Ida..


Oklah itu aje cerita hari ni.. Jumpa lagi..


View complete fotopage


© Pidgin Technologies Ltd. 2016

ns4008464.ip-198-27-69.net