Ibu Dini, Haziq & Alin's FotoPages

By: Ma DiHaA

[Recommend this Fotopage] | [Share this Fotopage]
View complete fotopage

Wednesday, 27-Jan-2010 03:58 Email | Share | Bookmark
Pasta Tuna Tomato

 
Sebenarnya dah agak lama dah masak pasta ni.. asyik tertunda2 nak masuk FP
Jomlah layan pasta pulak.. asyik layan menu org kampong... sesekali jd orang Itali apa salahnya....

Resepi ni ambil dari FP Kak Rinnchan kita yg terer masak2 tuh.... setiap kali tengok gambar2 masakan Kak Rinn.. setiap kali itulah rasa nak follow atau mencuba... hehehe.. tp takdelah boleh follow semuanya.. tak terkejar.. hehehe.. kita follow mana2 rasa yg betul2 buat kita tak tahan iman ajelahh

Pada Kak Rinn.. TQ share resepi ni... macam biasalah saya kopipes.. mintak halal yer

Quote:
PASTA TUNA TOMATO
Sumber : Kak Rinnchan

BAHAN-BAHAN:
250gm pasta (Kak Rinn guna penne, MaDiHaA guna spiral )
2 biji tomato segar yang ranum, dadukan
120ml tuna chunk in olive oil
1 ketul kecil brokoli ~ potong florets (yg ni MaDiHaA tambah.. boleh juga tambah cili capsicum 3 warna kata Kak Rinn)
1 biji bawang besar, dicincang
3 biji bawang putih, dicincang
2 tsp lada hitam kisar
2 tangkai daun ketumbar, dicincang
1 tsp oregano
1 tsp parsley
1 tsp basil
1 tbs sos tiram
Garam & gula secukup rasa
Sedikit Minyak Zaitun untuk menumis

CARA-CARA:
1. Rebus pasta sehingga lembut. Toskan.
2. Tumiskan bawang besar dan bawang putih.
3. Masukkan tomato segar. Kacau hingga layu dan lembut.
4. Masukkan tuna chunks dan bahan-bahan yang lain. (rasanya boleh tambah sedikit air jika terlalu kering.. aku punya tu agak kering sikit daa... )
5. Setelah semuanya sebati, masukkan pasta.
6. Kacau sekadar rata. Hidangkan.


Itu sajalah kot untuk hari ni... selamat memasak...




Since 11th Jan 2010, 12.01 pm
THANK YOU TO ALL VISITORS


View complete fotopage


© Pidgin Technologies Ltd. 2016

ns4008464.ip-198-27-69.net