Ibu Dini, Haziq & Alin's FotoPages

By: Ma DiHaA

[Recommend this Fotopage] | [Share this Fotopage]
View complete fotopage

Thursday, 18-Mar-2010 07:37 Email | Share | Bookmark
Mandi-Manda@Kela Adventure Camp, Raub, Phg (Part II ~ Last Part)

 
 
 
 
 
 
 
 
Sambungan dari entry yang lepas... Malas pulak nak tulis panjang2.. dah penat ler mengedit gambar yg byk nih... idea pun tadak mari hari ni...

Apapun.. sebelum bercerita.. aku tepek dulu award 1st commentor yang aku dapat dari FP Sue.. dah lama dah teringin nak dpt award nih.. kali ni baru ada rezeki.. bukan senang tau.. nasib2 je nih.. hehe.. TQ Sue... nnt akak cuba copot lagi yekk


Ok sambung cerita mandi manda ni.. anak2 kemain seronok bila pak embongnya rajin melayan naik rakit ni. Entah berapa kali diorang ulang alik naik rakit ni.. pak embongnya lah yg jd mangsa.. time ikut arus tu oklah kan... tp bila nak pusing balik kena menongkah arus tu... jenuh jugalah.. kdg pak embongnya kena turun terus dari rakit & tarik guna tali.. disebabkan dorang naik beberapa kali.. so byklah koleksi gambar yg aku sempat snap dari atas pondok tepi sungai tu



Kami masak sempoi2 jer sebab nak cepat.. lagipun takde perancangan pun nak berkelah ni.. aku jer yg mengajak sebab nak balas dendam balik T'ganu tak dpt mandi laut.. tapi.. sempoi2 pun.. gulai asrong wajib ada tak sah kalau balik kg MIL tak dpt makan gulai asrong air tangan MIL Budak2 tu dah penat main rakit.. naik makan dulu.. hari pun dah petang masa ni...


Sempat juga aku snap pic flora & fauna ni on the way nak turun mandi.. gambar rama2 tu.. kebetulan rama2 tu berehat kat tempat besi bbq tu.. terus aku snap.. byk lg pokok2 yg ada kat sini.. tp aku malas nak ronda.. kalau musim buah mmg best dtg sini.. mcm2 ada.. durian, manggis, langsat, salak.. pokok2 herba pun byk..


Hubby, adik2 & Haziq pulak berakit sambil menyelam cari ikan (Haziq dok atas rakit jelah)... jauh gak dorang pegi.. sampai tak nampak rakit tu dari pandangan mata kami.. lepaskan gian nak nyelam dorang ni... sungai cetek pun nk nyelam gak Gambar2 aku ambik ni masa dorang dah balik dari nyelam


Skrg giliran adik Alin lak berendam.... air sungai ni sejuk yg amat.. sampai melalak Alin kesejukan.. hehehe..



Ibu kenalah berkorban.. dpt berendam kejap aje pun.. cepat2 bwk Alin naik salinkan pakaian dulu.. kesian pulak tengok dah menggigil2 dia menahan sejuk... Orang lain masih lagi syok mandi-manda.. Haziq siap dah berbogel lagi... kami tengok jelah dorang berendam dari atas pondok kat atas tu....


Dah siap2 mandi manda & salin pakaian semua.. kami gi jenguk sepupu2 hubby & kawan2 dorang tengah ikat rakit kat hulu sungai. Dengar2 adalah dlm 30 bidang semuanya.. Dengar kata.. hari Sabtu depan tu ada lagi sekumpulan pelajar yang nak dtg mengikuti program kat Kela Adv. Camp tu.. Kiranya.. bagus gaklah Pakcik Azmi buka tempat ni... anak2 muda kat kg pun boleh cari duit lebih dengan buat kerja sampingan seperti mengikat rakit & adakala.. jadi jurupandu kepada pelajar2 semasa masuk hutan samada waktu aktiviti night walk ataupun jungle trecking di siang hari tu..

Hmm... dah abis dah gambar2 kat K.A.C tu... alang2 dah bercerita pasal kat kg... so masukkan sekali gambar Alin naik motor ngan paktehnya........ kemain seronok dpt naik motor


Habis dah gambar2 kg Raub............... jumpa next n3 lah pulak... bila tu? Tengoklah kalau rajin edit gambar..

Sekian dulu...



Since 11th Jan 2010, 12.01 pm
THANK YOU TO ALL VISITORS..
PLEASE COME AGAIN


View complete fotopage


© Pidgin Technologies Ltd. 2016

ns4008464.ip-198-27-69.net