Ibu Dini, Haziq & Alin's FotoPages

By: Ma DiHaA

[Recommend this Fotopage] | [Share this Fotopage]
View complete fotopage

Friday, 26-Mar-2010 08:59 Email | Share | Bookmark
Sambut Besday Alin di Segamat, Johor

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Salam semua..

Hari ni nak masukkan cerita yang agak lama dah ni.. Jumaat 5hb Mac aritu iaitu hari besday Alin.. malam lepas kerja kami sekeluarga balik kampong aku kat Keratong, Pahang dengan bas. Ni first time kami balik kampong naik bas sekeluarga. Selalunya memang naik kereta sokmo.. Tapi kali ni terpaksa balik naik bas sebab tujuan kami balik tu sebab nak pinjam kereta ma. Sebabnya kereta buruk kami tu nak hantar bengkel tukar baju baru.. hehehehe.. kesian kat kereta kami tu dah nampak kusam sangat dah.. Pasal tu nak cat baru.. Nasib baiklah tokma ada beberapa kenderaan.. dapat gak anaknya ni menumpang.. Bukan sekejap pinjamnya.. 2 minggu tu..Terima kasih ma.. muahhhh!! Ma bagi pinjam kereta kesayangan plak tu.. sebab aku tak biasa nak bwk van atau pajero.. so.. ma bagi ler aku pinjam kereta kesayangan dia.. Mula2 kekok juga sebab selalu drive kereta manual.. dpt pinjam kereta auto.. tp lama2 syok plak sebab kaki tak penat time jln jem

Terima kasih jugak pada Nasa & Bie yang hantar kami sekeluarga ke Hentian Putra masa nak blk tu.. hampir2 ketinggalan bas.. hehehe.. Jalan masa tu jemm gilerrr... mujur Nasa ikut jalan alternatif tak ikut Feberal Highway.. kalau idak.. harus kena tinggal dek bas.. Masa dlm bas tu.. tak amik gambor pun.. segan kat penumpang2 lain.. Dini & Haziq teruja dpt naik bas.. tapi Alin agak boring.. sebab tak boleh berlepas kena dok atas riba jer.. merengek2 gak ler dlm tu..


Oleh kerana tak buat apa2 sambutan sempena hari lahir Alin.. aku pun ajak ler ma & adik2 pegi Segamat, Johor untuk makan2 & sambut besday Alin cara ala kadar keesokkan hari. Dengar Johor tu mcm jauh jer kann..? padahal tak jauh mana pun dari Keratong.. dlm sejam jer perjalanan.. Sampai2 jer Segamat.. kami singgah dulu kat Pasar Borong Taman Yayasan sebab aku nak cari barang sikit. Beli air, susu Alin pun bwk tak byk sebab naik bas so belilah sekali kat situ.. pastu yg paling penting tu pinggan pakai buang & ada gak lah barang2 lain lagi... Masa aku masuk pasar borong tu dengan Abby.. orang lain sempat lagi tu singgah kedai tak jauh dari pasar borong tu minum2 & makan nasi lemak.. ngan aku pun teringin gak tengok nasi lemak daun pisang tu.. hehehe.. sambal dia sedapp..


Dah siap minum2 kat Taman Yayasan.. terus gi bandar Segamat untuk beli KFC & kek. Kek beli kedai kek Emas aje. Ada pulak yang menegur aku masa aku keluar dari kedai kek tu.. lelaki plak tu.. sapalah agaknya yer..? aku betul2 tak ingat sapa.. ke kawan sekolah?? Sampai aku tanya dia beberapa kali sapa nama.. & dia pun nampak mcm hairan aku tak kenal dia… alamakkk..!! Adakah aku dah nak masuk alam nyanyuk?? Huhuhu… Nak kata kawan sekolah muda lagi orangnya.. Hmm.. harap janganlah ckp aku ni sombong tak kenal kawan plak.. Dah siap2 seme.. terus cari port.. Mula2 tu rancang nak lepak2 kat Taman Batu Hampar sambil2 berposing kat taman tu.. (masa anak dara dulu penah singgah sekali bergambar kat situ.. masa tu arwah ayah pun ada lagi..) tapi tengok2 kawasan kat situ tak berapa sesuai plak nak lepak2 & bentang tikar sebab kat situ tanahnya berbukit & tak landai.. camno nak piknik..? Terus tukar program & Dee pun ajak lepak2 kat tepi Sungai Kapeh ni.. bantai ajelahh.. janji boleh ambik angin petang.. mula2 sampai takde orang sangat pun.. kami2 jer..


Dah angkut barang semua & bentang tikar.. sebelum makan nyanyi2lah sikit lagu besday untuk adik Alin.. pasang lilin pun asyik terpadam jer kena tiup dek angin yg kuat kat tepi sungai tu… hehhe.. last2.. kena adang ngan tangan.. amik gambor pun jd tak lawa.. hehe.. amik gambar potong kek jelah ye dik.. Sorilah dik.. ibu tak wat majlis besday adik.. takde masak2.. cuma makan2 KFC jer… takperlah kan dik.. janji adik tau ayah, ibu, kakak & abang semua sayangkan adik.. ibu doakan semoga adik membesar dengan sihat & jadi anak yg baik ye sayang…



Dah siap potong kek.. layan makan ler pulakk… perut pun dah lapor.. layan KFC jelahh.. kenyang sekenyangnya.. Masa kami makan2 ni.. orang dah mula ramai datang jogging kat sini.. rasa seganlah juga.. orang lain datang jogging.. yang kami datang berpiknik membesarkan perut.. tapi nasib baik ada gak kat sebelah kami (jauh sikitlah) makcik yang bentang tikar duduk2 kat situ ngan cucunya..hehehe..) Ada gak yg tegur.. berkelah ker? Hehehehe.. kami ia kan ajer…hehehee…



Lepas makan.. lepak2 tengok orang jogging.. anak2 aku yang besar dok main kat playground tu.. yg kami dok berposing sakan.. hehe.. sekali2 jer.. bukan selalu pun.. Masa ni ler aku teringat kat Kak Leen (kawan baik MamaFaMi) yang dok kat Segamat ni… terus aku call Kak Leen.. tapi tak berjawap la pulak.. cadang2 nak gak jumpa ngan dia.. tp takde rezeki lagi lah nampaknya.. Rupa2nya Kak Leen bagitau dlm FB yang dia takde kat rumah masa tu.. & dia tak perasan ada call dari aku.. takperlah kak.. lenkalilah yer kalau umur panjang…



Sebelum balik.. sempat lagi dorang ni gi jogging (berjalan je sebenarnya) kat situ.. jauh gak rupanya jalan utk jogging tu.. mula2 Haziq ikut poksu Dee satu round.. pastu abang aku lak pegi.. Haziq ikut lagi ngan kakak dia.. Dee pun pegi gak lagi 2nd round.. kiranya terer gak ler Haziq… sampai 2 kali jogging.. berpeluh2 lah jugakk.. dahla pakaian tak sesuai utk jogging.. kelakar jer..

Masa kat tepi taman tu.. tak sempat nak buka hadiah yang tokma & cik Abby bagi ni.. so buka kat rumah ajelahh.. padahal bukan tau apa pun Alin dengan hadiah2 ni.. tapi macam seronok jer dpt main2 ngan kotak2 tu..


Inilah hadiah dari tokma.. 2 pasang baju & sehelai tuala.. cik Abby bagi sepasang baju.. Terima kasihlah ma & Abby.. wat susah2 ajer.. hehe.. Sebenarnya tokma tu memang selalu belikan Alin baju.. cuma ibu jer malas nak amik gambor.. berpasang2 baju Alin yang baru selama ni.. semua tokma yg belikan.. baju yang Alin pakai tu pun tokma yang bagi.. hehehe.. apa ler punya kedekut ibu ni… bukan kedekut sebenarnya... tapi berjimat.. sebenarnya sayang tengok baju2 kakak Dini masih elok.. boleh pakai lagi.. lagipun kami bukan selalu berjalan pun.. dok umah jer.. dah ler pakai baju2 ni pun cuma ari sabtu & ahad jer.. budak2 ni cepat membesar pakai sekejap dah tak muat.. bila dah tak muat rasa ralat plak sebab tak puas tengok dia pakai.. tu sebab aku malas nak beli sangat baju baru utk Alin.. haa.. pandai dak ibu bagi alasan..


Masukkan jelah gambar2 ni.. Abg Haziq kat rumah yang dok ulang tayang makan ayam KFC yg masih byk tak abis.. bukan Haziq yg ulang tayang.. ibu & kakak pun sama hehehe.. pastu mlm tu dah kenyang malas plak nak masak.. sebab hubby dah jemu ngan ayam tu.. so kami ikut dia mkn kat luar jelah mlm tu.. tapi kami yg dah kenyang ni minum2 jerlah.. (gambar tak ambik pun.. malu plak kat org..) 2 gambar kat bawah tu pulak keesokkan harinya.. Alin menerai baju yang tokma bagi & gambar baby Lili (skrg kami panggil Nor sebab nama Lili tak serasi dengan dia) dok dlm walker..


Cukuplah dulu untuk kali ni.. dah panjang sgt ni.. jumpa lg next entry yekk..



Since 11th Jan 2010, 12.01 pm
THANK YOU TO ALL VISITORS..
PLEASE COME AGAIN



View complete fotopage


© Pidgin Technologies Ltd. 2016

ns4008464.ip-198-27-69.net