Ibu Dini, Haziq & Alin's FotoPages

By: Ma DiHaA

[Recommend this Fotopage] | [Share this Fotopage]
View complete fotopage

Monday, 31-Jan-2011 02:53 Email | Share | Bookmark
Taman Pertanian Bukit Cahaya, Shah Alam

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Assalamualaikum & salam sejahtera...

Lama sungguh ku tinggalkan rumah ku yang satu ini... nampaknya.. dah nak kena sapu habuk2 & sawang2 yang ada sebelum lebih banyak lagi labah2 lain datang membuat sarang.....

Tarikh : 11hb Disember 2010 (Sabtu)
Tempat : Taman Pertanian Bukit Cahaya, Shah Alam

Hari ni.. aku nak abadikan riadah kami sekeluarga sempena cuti sekolah yang lalu ke Taman Pertanian Bukit Cahaya, Shah Alam yang dulunya dikenali sebagai Bukit Cerakah... Nak makan angin jauh2.. takde bajet.. jadi kami bawak anak-anak berjalan ke tempat yg berdekatan sajalah.. Dah beberapa kali aku melawat tempat ni sejak dari zaman anak dara lagi... Masa anak dara dulu.. pegi dengan kawan2 pompuan.. bila dah bertunang.. pernah le pegi sekali ngan cik abang.. Tapi tiap kali pegi.. mesti aku pilih untuk berjalan kaki... lebih seronok menghayati kehijauan alam semulajadi secara dekat. Kalau naik bas.. macamana nak tengok pokok padi dekat2 kan? Nak sewa & kayuh beskal pulak.. aku tak larat.. Pegi kali ni.. tak semua tempat yang sempat dilawati.. maklumlah dengan anak2.. sampai masing2 letih & lepak.. hehehe.. zalim betul ibu dia ni kan.. takper.. exercise.. lagipun tempat ni luas sangat.. satu hari memang tak cukup kalau nak lawat semua tempat..

Kali ni.. kazen ku yang dua orang tu pun ikut sekali sebab dorang pun tak pernah pegi lagi tempat ni walaupun dok belajar kat Shah Alam jugak... meriahlah sikit pegi ramai2... anak2 pun seronok sebab auntie2 dorang ikut sama... Layan gambar2 pulak yer.. gambar2 kandid & gambar2 posing yang tak seberapa dari kami...

Masa pegi ni.. adik Alin tengah sakit mata... kesian dia.. mata pun sepet sebelah.. walaupun gitu.. dia tetap ceria tak banyak ragam pun...


Tempat pertama yang dituju.. mestilah Taman Padi... aku paling suka tengok sawah padi... sempat berposing dulu kat tepi tasik ni...


Dah sampai kat tepi bendang... tak lepaskan peluang berposing di tepi bendang pulak... dah lama kepingin nak bergambar tepi sawah macam ni.. walaupun bukan real sawah macam kat Utara yang Pakcik Pemancing selalu tayang tu.. at least.. merasa gaklah tengok suasana sawah padi dari dekat kat sini.. hehe..


Lagi sawah termasuk sawah yang baru lepas dituai....


Ini pulak padi yang hampir nak menguning...


Teruskan perjalanan sambil menikmati suasana yang sangat mendamaikan... jenuh panjat bukit.. hehe.. akhirnya jumpa dengan Taman Haiwan pulak...


Berehat2 sampai berposing2 kejap melepaskan lelah.. hehe...


Tengok haiwan sana sini.. tak sampai ke hujung pun tengok.. depan lagi rasanya ada kerbau.. tapi kami tak lepas ke hujung kesian budak2 ni tak larat.. ke hujung satu lagi pulak ada rusa.. kami tengok dari jauh je...jadi takdelah gambar rus.. haiwan dalam gambar ni yang mana ada dekat2 situ jer...


Lepas tengok kat Taman Haiwan.. sambung menapak lagi.. jumpa gerai.. berhenti minum & kebetulan masa tu dah petang pun.. masing perut dah lapar.. sempatlah order maggie goreng... hehe.. lapar sangat sampai lupa nak ambik gambar.. Lepas makan.. teruskan perjalanan mencari rumah 4 musim... inilah tempat utama yang kami nak tuju sebenarnya...


Geram tengok salji dari dekat... tapi sayang tak dibenarkan menyentuh salji2 tu...


Anak-anak excited dapat masuk rumah salji ni... walaupun masing2 dah gigil.. tapi macam taknak keluar je dari sini.. hehe...


Berakhirlah sudah lawatan kami... Sebenarnya byk lagi tempat yang kami lalu.. tapi banyak yang tak ambil gambar... Dari rumah salji hari pun dah petang... anak2 pun dah letih & penat berjalan kaki.. kami tunggu di hentian bas untuk naik bas yang disediakan dalam taman pertanian tersebut. Legalah budak2 tu dapat naik bas & tak perlu berjalan kaki lagi.. hehehe... Balik dari Taman Pertanian.. singgal Carefour Subang sebab nak cari kain untuk buat baju sekolah kakak Dini. Sebelum tu.. isi perut dulu kat Cili Padi sebab masing2 dah kelaparan..


Itu sajalah xtvt yang sempat dirakamkan pada hari tu... nanti sambung lagi dengan xtvt yang lain pulak yer... insyaAllah


Untuk resepi2 terkini.. sila klik Dari Dapur MaDiHaA



Since 11th Jan 2010, 12.01 pm
THANK YOU TO ALL VISITORS..
PLEASE COME AGAIN



View complete fotopage


© Pidgin Technologies Ltd. 2016

ns4008464.ip-198-27-69.net