Ibu Dini, Haziq & Alin's FotoPages

By: Ma DiHaA

[Recommend this Fotopage] | [Share this Fotopage]
View complete fotopage

Monday, 7-Mar-2011 06:40 Email | Share | Bookmark
Tokma 3 kali.. Ibu sekali.. hehe..

 
 
 
 
Bismillahirrahmanirrahimmm...

Lamanya aku tak masukkan apa2 cerita kat sini........ macam dah tak reti je nak mulakan bila dah lama tinggalkan rumah kesayangan aku ni.. hehe... Ada ke lagi orang masuk sini agaknya yer..? entah2 aku bercakap sorang2.. ehh!! Mana ada bercakap.. tapi mengomel dengan menggunakan jejari..

Kali ni takde apa2 cerita menarik sangat pun.. Cuma nak masukkan gambar2 kenangan masa ma a.k.a tokma budak2 ni datang ke PJ masa awal tahun baru2 ni.. Masa ma datang masa tu.. kitorang asyik2 dok pegi makan luar je... asyik2 tokma nak belanja kitorang makan kat luar.. hehehe... tu yang tajuk kat atas tu macam tu sebab tokma belanja 3 kali.. tapi aku belanja sekali je.. nak bagi merasa duit bonus.. hehe.. sebabkan tokma datang beberapa hari je.. jadi kiranya tiap2 malam ler cuti masak & asyik makan kat luar jer... Ada yang aku ambik gambar.. & ada yang takde gambar sebab hp takde bateri/malas/segan..

Malam pertama makan malam kat Restoran De' Selat, Port Klang dengan semua adik beradik. Sebab masa tu ma baru sampai & Dee yang anto ma pun belum balik ke Keratong lagi.. so.. dapatlah kami 4 beradik dengan famili masing2 ni pegi makan sama2 atas sponsor tokma.. Kat sini aku tak amik gambor sebab bateri hp weak. Ini merupakan kali pertama kami mkn kat De' Selat ni.. tau pun sebab adik aku kat Klang tu penah makan situ.. makanannya okay gakla.. cuma terlebih masin sikit bg aku ler.. hehe.. Lagi satu.. servisnya agak lambat sikitlah.. mungkin sebab pekerjanya dah letih kot masa tu.. sebab kami sampai situ dah agak lewat dah.. Kami pilih makan kat bahagian tertutup yg ada aircond.. sebab kat bahagian luar tu bising sangat orang dok berkaraoke kat stage... Lagipun.. dengan cucu tokma yg kecik2 yg tengah melasak ni... dok kat tempat bertutup tu selamat sikit kalau dorang nak berlari sana sini. Kat tempat kami makan tu.. dah takde orang lain masa tu.. tinggal famili kami je.. yelah.. mungkin sebab dah lewat.. pelanggan lain yg ada kebanyakan pilih kat tempat terbuka berhadapan ngan stage tu.. kira bilik besar beraircond tu kamilah yg punya malam tu..

Malam esoknya.. ma ajak pegi makan kat restoran Salam Marhabbah, Shah Alam yang kami pernah bawak ma dulu. Kalau kat sini.. kami suka makan bubur nasi dengan lauk pauk. Kat sini pun takde amik gambor gak sebab malas + segan kat org.. hehe.. Kat sini.. biasalah.. menu feberet anak2 iaitu caipo..! Ada menu baru yg kami cuba malam tu iaitu kerabu kangkong.. sedappp!! Sebabkan makan yg pertama tu sedap benor.. kami order lagi 2 pinggan! hehe...

Malam esoknya pulak.. tokma tanya cucu2nya ni nak makan apa lagi... amboi2... kali ni betul2 tokma nak jamu anak cucunya makan puas2.. Cucu2nya ni apa lagi.. mulalah dok sebut makanan segera.... Yang jadi pilihan malam tu.. ialah ayam panggang pakcik Kenny.... Kat sini barulah ada ambik gambor sikit.. tu pun beberapa keping jer wt syarat..




Malam terakhir sebelum tokma balik.... ibu nak gak bagi tokma merasa duit bonus ibu. Yang sebelum2 ni memang tokma tak bagi kitorang bayar.. siap main tepis2 lagi... hehehe.. tapi kali ni biarlah ibu pulak belanja.... Restoran Wira Buana, Klang yang jadi pilihan kami sebab kat sini masakannya menepati citarasa kami. Kali ni.. ibu serahkan pada mereka2 untuk order apa je yg diaorang nak selagi boleh makan.. hehe... Kat bawah tu je ada gambar sikit... payah sikit nak amik gambar sebab masa ni adik Alin tidor... ada jugak gambar2 yg gegar & kelabu... faham2 sendiri sudahlah.. dah awak amik gambar guna handphone jer..


(cik abang ku pakai baju sama je dua malam berturut2 tu.. dia kata bukannya kotor sangat baju tu.. pakai kejap jer.. belasah lah ayah... hehe..)

Oklah.. itu ajelah yg ada.. banyak cerita dari gambor... bercerita pun gitu2 je sebab benda dah lama berlalu.. dah banyak yg terlupa... So jumpa lagi di next entry jika dipanjangkan umur...

Terima kasih pada yang masih sudi bertandang...

Sekian...



Untuk resepi2 terkini.. sila klik Dari Dapur MaDiHaA



Since 11th Jan 2010, 12.01 pm
THANK YOU TO ALL VISITORS..
PLEASE COME AGAIN



View complete fotopage


© Pidgin Technologies Ltd. 2016

ns4008464.ip-198-27-69.net