Ibu Dini, Haziq & Alin's FotoPages

By: Ma DiHaA

[Recommend this Fotopage] | [Share this Fotopage]
View complete fotopage

Friday, 10-Jun-2011 07:30 Email | Share | Bookmark
Pertunangan Duan (cousin hubby) & Ida

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Assalamualaikum & salam sejahtera...

Bersua lagi kepada yang masih sudi bertandang ke sini...... Terima kasih banyak2 yer. Walaupun tak ramai yang meninggalkan komen... tapi alhamdulillah.. bilangan visitor semakin hari semakin bertambah walaupun tidak serancak dulu2. FP semakin dilupakan.. tapi insyaAllah.. aku takkan lupakan FP kesayangan ku ini. Cuma buat masa ini.. resepi2 hanya sempat ku update di blog ku saja... Buat masa ni... FP ni khas untuk gambar2 kenangan & xtvt kami sekeluarga. Bukan apa.. dah tak larat nak buat link satu persatu & susun resepi2 ikut alphabet tu... letih jari jemari dibuatnya. Sebab tu byk resepi yang terakhir tu semua tak ikut alphabet... Sepatutnya.. FP kena improve sikit bab nak buat link tu supaya tajuk2 kecil (nama2 resepi) boleh di 'alphabet'kan secara auto.. tak perlu susun satu persatu secara manual... kalau resepi berpuluh2, ratus2.. memang lenguh ler jari jawapnya...

Oklah.. hari ni merajinkan diri edit gambar2 lama ni sebelum ianya basi, sebelum tuannya menjadi malas & hilang mood.. hehe.. Ini pun.. dah ingat2 lupa apa yang nak diceritakan.. Layan gambar ajelah yer.. cerita sikit2 mana2 yang ingat jelah almaklum.. peristiwa dah berbulan berlalu...

Pertunangan sepupu cik abangku (Duan) ni berlangsung pada 1 May 2011 (cuti hari pekerja) yang lalu di rumah pihak perempuan di Temerloh, Pahang. Sehari sebelum pulang ke kampung.. aku ambil cuti separuh hari sebab nak siapkan 2 tray brownies. 1 tray tu cik abangku sponsor untuk hantaran. Dan 1 tray lagi untuk makan2 keluarga.. Tak aci ler kan.. nak bagi kat org aje.. nanti sedara mara belah lelaki teringin gak nak merasa.. Jadi.. kira adil ler.. dua2 belah dpt merasa.. Brownis2 tu.. aku hanya buat aje kat rumah.. tapi menghiasnya aku siapkan awal2 pagi kat rumah MIL keesokkan harinya.. Petangnya pulak.. aku ditugaskan menyiapkan hantaran mana2 yang belum siap digubah iaitu gubahan coklat & gubahan bunga rampai.. tak sangka pulak aku nak ditugaskan buat hantaran.. jadi idea tak berapa ada lah sebab disuruh buat spontan gitu.. Tapi buat jugaklah sebab memang takde orang lain lagi yang voluteer nak buat.. Nasib baik dah lewat petang tu.. ada sedara yang datang membantu siapkan gubahan sirih junjung & gubahan kain.. Kalau idak.. sampai ke malam ler gamaknya aku nak siapkan sensorang.. hehe.. Masa tu.. orang2 lain sibuk merewang untuk majlis tahlil yang akan diadakan pada malam tu.. (tp takde gambar masa majlis tahlil maupun masa org merewang sebab aku memang tak sempat nak klik2 gambar dok sibuk siapkan hantaran masa tu) Oklah.. layan gambar pulak ye..

Sebelum bertolak ke Temerloh.. awal2 pagi lagi kami semua berkumpul di rumah Cu (mak Duan).. Yang tak bersiap tu.. mereka2 yang tak dapat ikut.. tapi datang gak jenguk2 kat rumah Cu.. Hubby ku itu bergaya ngan hantaran brownis yang ku buat, disebelah hubby.. itulah ibu mertuaku yang sangat baik orangnya.. disebelah mertua pula makcik hubby yang kami panggil Mak Tam..


Antara gubahan yg ku buat.. gubahan coklat yang di bawa oleh Miza (adik Duan) & bunga rampai dibawa oleh Cu... Buat ikut bahan2 yang dah disediakan.. setakat itu jelah yg dpt aku buat.. hehe.. yang sebelah kanan sekali tulah Duan yang nak bertunang tu...


Dah nak bertolak.. ye.. mari kita beramai2...


Berapa biji kereta yang ikut rombongan ni aku pun dah lupa.. Tapi agak byk jugaklah.. lebih kurang 10 buah kereta termasuk sebuah van.. memang meriah.. Kalau semua sedara mara ikut... rasanya 2 biji bas pun belum tentu cukup.. sedara-mara hubby memang ramai & kebanyakkan memang tinggal dekat2 je kat kg tu.. Masa ni berhenti kejap selepas tol Lanchang...


Berhenti kat masjid Kg Masjid ni sebab pihak perempuan nak datang hantar kek hantaran (terlupa ambil gambar kek!!!). Kek ditempah kat Temerloh sebab malas nak susah payah bawak kek dari Raub.. Silap2 kang penyek aje kek tu.. so masa kat masjid tu.. aku tolong ikat2 reben pada kotak kek tu.. pastu hubby sempat lagi pegi kat satu gerai dekat dengan masjid tu untuk beli sikit makanan sebab perut dah lapar.. hehe.. Sebenarnya.. yang buat lambat tu sebab ada sebuah kereta dari rombongan kami yang dah tersilap jalan. Dok menunggu doranglah yang buat kami lambat sampai masing2 kelaparan jadiknya.. hehe..


Ok.. masa ni semua dah turun dari kereta... aku pun ambil kesempatan untuk ambil gambar hantaran2.. tapi gambar kek memang lupa betul nak snap.. jadi takdelah kat sini gambar kek nyer.. yang dalam kotak putih itulah brownis yang ku buat.. deko2 keras tangan dari MaDiHaA Tapi.. kira oklah jugak kan Sapa2 yang nak menempah tu.. sila2lah telepong yer..


Okay... anak-anak dara semua.. sila beratur yer... mak dara nak ambik gambar.. hehe.. Buat pertama kalinya kakak Dini ditugaskan membawa hantaran... pengalaman pertama buat kakak Dini Walaupun umur baru 11 tahun.. tapi sebab saiz dah sama besar (lagi besar kot!) dengan anak2 dara yang lain tu.. bolehlah dia bawak sekali hantaran tu.. tapi bagi hantaran yang agak2 tak rosak kalau terjatuhlah.. hehehe...


Lepas dah siap berbincang2 semua.. tibalah masanya acara menyarung cincin.. Itulah Ida yang dah sah jadi tunangan Duan... Selamat bertunang buat Duan & Ida semoga kekal ke jinjang pelamin... (ramainya yang bernama Ida dalam keluarga kamiii.... skrg tambah lagi sorang Ida... ) Selesai acara menyarung cincin.. maka kami yang dah kelaparan ni pun dihidangkan dengan nasi ayam dan lain2... masa makan2 tu memang takdelah nak ambik gambar... segan.. hehe..


Acara ambil gambar ngan kaum keluarga.. dua2 belah hanya ada ibu masing2... ayah2 mereka dua2 dah takde... Al-Fatihah....


Ini pula hantaran dari pihak perempuan.... tertarik hati dengan halwa yang digubah jadi sejambak bunga tu... kreatif!


Okay.. sebelum mengakhiri n3 kali ni... nak tayang sikit brownis yang ku buat untuk hantaran Duan ni....






Untuk resepi2 terkini.. sila klik Dari Dapur MaDiHaA



Since 11th Jan 2010, 12.01 pm
THANK YOU TO ALL VISITORS..
PLEASE COME AGAIN


View complete fotopage


© Pidgin Technologies Ltd. 2016

ns4008464.ip-198-27-69.net