Ibu Dini, Haziq & Alin's FotoPages

By: Ma DiHaA

[Recommend this Fotopage] | [Share this Fotopage]
View complete fotopage

Wednesday, 19-Sep-2012 23:05 Email | Share | Bookmark
Hari Sukaneka Kali ke 51 S.K Assunta 2, 2011

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Assalamualaikum...

Dah lebih dari setahun pun kejadian atau berlangsungnya Sukaneka 2011 S.K. Assunta 2 ni... dah banyak cerita yang terlupa.. Jadi kita saksikan jelah gambar2 kenangan ni ye... Sukaneka 2012 masih lagi tunggu Q untuk masuk ke FP.. tak tau bila pula tiba gilirannya tu...

Tahun 2011 ni.. kakak Dini masih juga ikut serta dalam acara perbarisan seperti tahun 2010.. gambar kakak Dini pun nampak sipi2 dari jauh je... itupun sempat ambik gambar dari luar pagar sebab ibu baru je lepas parking kereta masa tu. Macam biasa le ibu terpaksa hantar adik2 ke sekolah & ke pengasuh dulu selepas hantar kakak Dini.. pastu baru pusing balik ke sekolah kakak... bukan dekat sekolah kakak ngan sekolah adik.. dengan jemnya lagi.. tu yg ibu selalu je tertinggal.. time orang dah berbaris ibu baru sampai.. nak carik parking lagi.. Rugi le juga sebab selalu je tak sempat nak tengok kakak Dini & pasukan perbarisan buat persembahan. Kalau sempat pun dah ujung2 dah.. Tahun lepas dorang menari poco poco.. tahun ni menari Chicken Dance.. hehe..


Hari & Tarikh : Khamis 21hb Julai 2011
Tempat : Padang Sekolah Assunta 1 & 2, PJ


Macam biasa.. acara dimulakan dengan acara perbarisan dari wakil rumah pasukan masing2. Kemudian diikuti dengan acara tarian berkumpulan (betul ke ehh istilah ni cikgu? hehehe.. kot2 ada cikgu sekolah Assunta 2 yang masuk FP ni ) Tahun ni.. pasukan perbarisan kakak Dini (Assunta) tak menang apa2.. tahun lepas jadi naib johan.. takpelah takde rezeki.. takkan tiap2 tahun nak menang ye dak



Lepas perbarisan.. diikuti pulak dengan persembahan dari pasukan sorak dari rumah masing2.. dimulai dengan pasukan sorak dari rumah Hermine.



Ini pula pasukan sorak dari umah Francis..



yang ini pasukan sorak dari rumah Claire..



Dan yang terakhir dari pasukan sorak rumah Assunta..

Harap maklum ye.. semua pakaian peserta dalam acara perbarisan atau pasukan sorak semuanya lain2 bagi tiap2 tahun tauu.. tiap tahun mesti cikgu tempah yang baru. tapi murid kena bayar sendirilah kos pakaian atau aksesori bagi sapa2 yang nak sertai acara tersebut.. heee... Acara perbarisan & pasukan sorak ni bukan sekadar persembahan aje.. semua bakal diiktiraf siapa yang layak jadi pemenang (johan & naik johan).



Lepas habis ke empat2 pasukan sorak beraksi.. acara sukan pun dimulakan.. macam biasa acara akan dimulakan dengan murid dari Tahun 1..



Tak banyak sangat ambik gambar budak2 ni beraksi.. dahla masa tu kedudukan tak begitu strategik.. dpt dok kat belakang je sebab bahagian depan dah penuh.. gambar ambik tu semua nampak kepala orang.. hehe.. biasalah kita sampai lewat..



Acara sukan dihentikan seketika & diselang selikan dengan acara lain. Antaranya persembahan dari pasukan Taekwando ni...



Dan yang terakhir.. murid Tahun 6 dengan acara tarik tali & diikuti dengan acara untuk ibu bapa & juga bekas pelajar.. Masa acara penyampai hadiah takde amik gambar pun sebab anak sendiri pun tak menang hadiah.. hehe.. pulak tu.. pentas ambik hadiah pun jauh dari pandangan.. memang tak dapek le nak snap pic.. dahla kita ambik gambar guna hp je kan..



Sebelum bersurai... guru2 bersama2 ibu bapa yang begitu sporting sama2 menari tarian poco-poco... seronok plak tengok dorang ni menari.. hehe.. aku mcm biasalah.. bab2 menari memang tak reti.. haha.. jadi tukang amik gambor je...



Lepas habis segala.. masa nak turun ke kantin kakak Dini nak makan.. ibu sempat snap gambar hasil kerja kakak Dini dengan kawan2nya yang menang dalam kerja tangan ni. Dini dengan kawannya Aisyah dapat tempat ke 3 je.. heee.. jadilah ada gak kenangan cikgu tepek gambar2 ni kat dinding dewan. Dinding dewan tu memang penuh dengan hasil kerja murid2 yang menang dalam setiap pertandingan yang dianjurkan..


Ok.. sekian dulu untuk hari ni ye... terima kasih kerna masih sudi berkunjung ke sini walaupun dengan cerita2 lama ni..


Macam biasa.. sekiranya ingin mencari resepi sila layari : Dari Dapur MaDiHaA



Since 11th Jan 2010, 12.01 pm
THANK YOU TO ALL VISITORS..


View complete fotopage


© Pidgin Technologies Ltd. 2016

ns4008464.ip-198-27-69.net