Ibu Dini, Haziq & Alin's FotoPages

By: Ma DiHaA

[Recommend this Fotopage] | [Share this Fotopage]
View complete fotopage

Tuesday, 25-Sep-2012 00:33 Email | Share | Bookmark
Kuala Pilah, N9 & Batu Malim, Raub, Pahang

 
 
 
 
Assalamualaikum..

Hari ni saja nak share gambar2 yang dah lama di snap ni... kalau pulang ke kampong samada di kampong ku atau kampong suami... jika berkesempatan kami suka singgah/pegi ke sini untuk mencari buah atau produk kampong yang agak susah nak jumpa di bandar...

Jika balik ke kampong ku di Keratong.. jalan Kuala Pilah adalah jalan yang memang wajib kami lalui... jika kebetulan pulang waktu siang aku suka ajak hubby singgah di gerai2 buah yang agak banyak di sepanjang jalan Kuala Pilah yang mana banyak menjual hasil2 kampong spt telur itik biasa atau asin, kerepek2, lempuk, pisang salai & lain2 makanan, buah2an & bermacam2 lagi malahan... madu lebah & cencalok pun ada terjual kat sini


Ambil gambar ni pun hanya dari dalam kereta sebab masa singgah ni dak Alin tidor di riba... tak larat nak keluar... jadi hanya en. hubby & anak2 jelah yang keluar untuk beli apa2 yang patut... jadi tak dapat la nak snap gambar close up.. masa kami singgah ni musim buah ciku... banyak betul buah ciku bergantungan... buah pisang tu usah kiralah sebab itu memang buah sepanjang musim.. hehe...


Jika pulang ke kampong hubby pula di Raub jika kebetulan ada ekstra cuti hari Isnin.. dapatlah kami pergi ke pasar pagi di Batu Malim ni... nak pegi pasar ni nak kena betul2 pagi sebab pasar ni cepat tutupnya.. Biasa kat sini mak mertua suka membeli barang2 dapur je.. kami pula suka cari barang2 yang susah nak jumpa di bandar... hehe...


Masih ada kabus pagi semasa kami nak keluar rumah... masa ni Alin masih berputing lagi.. heeee.. punya lama gambar ni terperam..



Dah jumpa sayur yang berkenan di hati... si batang lambuk & cili padi kampong..



Sayur2 kampong kat sini memang murah2.. tapi kalau sayur2 biasa & lauk2 basah seperti ayam, ikan, udang atau sotong agak mahal sikit berbanding dengan di KL... terkejut juga dengar harga lauk2 basah kat sini... tapi nak buat macamana kan... mungkin kos pengendalian tu yang tinggi membuatkan penjual terpaksa letak harga tinggi... orang kat sini mungkin dah biasa dengan harga tu.. tapi kita yang biasa membeli di bandar ni agak terkejut la sikit. Waktu nak balik.. sempat snap papan tanda tu sebab ada nama kampong hubby kat situ

Okla... kali ni sekadar entry santai2 cuci2 mata je...

Sekian dulu... bertemu lagi di lain entry..



Macam biasa.. sekiranya ingin mencari resepi sila layari : Dari Dapur MaDiHaA



Since 11th Jan 2010, 12.01 pm
THANK YOU TO ALL VISITORS..


View complete fotopage


© Pidgin Technologies Ltd. 2016

ns4008464.ip-198-27-69.net