Ibu Dini, Haziq & Alin's FotoPages

By: Ma DiHaA

[Recommend this Fotopage] | [Share this Fotopage]
View complete fotopage

Friday, 23-Aug-2013 05:32 Email | Share | Bookmark
Wedding Nani & Wari di Raub, Pahang (rumah pengantin lelaki)

Assalamualaikum...


Hari ni nak sambung entry perkahwinan sepupu en. suami dalam entry yang lepas tu ye.. tapi kali ni sebelah rumah pengantin lelaki pulak iaitu kat Raub (kg suami ku jugalah tu). Tapi sebelum tu.. MaDiHaA ambil kesempatan untuk mengucapkan selamat hari raya aidilfitri maaf zahir & batin buat semua pengunjung yang masih sudi berkunjung di fotopages MaDiHaA ni ye.

Oklah.. tak perlu nak buang masa... jom kita tengok gambar2 yang ada ni. Peristiwa pada tahun lepas ni ye.. makanya.. banyaklah cerita detail yang dah lupa.. hehe.. so kita tengok gambar sajalah ye sambil2 ku mengomel sikit2 mana yang ingat..



Sebelum pengantin perempuan sampai.. klik2 dulu gambar anak, anak2 sepupu, sepupu en. suami & mak saudara en. suami... hehe..




Antara hidangan pada hari tu.. feberet no. 1 ku mestilah kerabu umbut kelapa & sambal hitam (Pahang) tu... memang marbeles! Kempunan kalau tak dapat tau.. Tapi sambal hitam tu hanya dihidangkan istimewa untuk keluarga pengantin perempuan saja tau (bukan untuk semua tetamu).. sebabnya.. sambal hitam tu tak buat sendiri.. tapi ditempah khas dengan harga yang boleh tahan jugala kan.. hehe.. ye.. bukan senang nak buat sambal hitam tu tau.. Tapi alhamdulillah.. sempat juga aku merasa sebab kami makan selepas keluarga pengantin perempuan pulang.. jadi sempatla rasa sambal hitam yang terhidang kat meja tu sebab kitorang beramai2 dok makan kat meja makan beradap tu.. hihi..




Macam biasalah.. geng Salam Generasi yang berbaju merah inilah penggerak utama setiap kali kenduri kendara kaum keluarga hubby diadakan kat kg suami yang terdiri dari 3 generasi. Eh.. kaum wanita pun membantu juga.. jangan dilupakan.. tinggal lagi takde uniform jek.. hehe.. Apa yang penting... kerjasama.. pasti semuanya akan berjalan lancar.. betul tak?




Pengantin baru dari Maran akhirnya dah pun sampai bersama keluarga pengantin perempuan... tetamu masing2 sibuk dok ambik gambar termasukla aku jugak.. tapi aku ambik gambar dari beranda je.. hehe.. Dalam gambar kat atas tu.. pengantin disuruh baling gula2 untuk kanak2... berebut2 la budak2 tu mengutip gula2.. hehe..




Pengantin bergambar dengan keluarga pengantin perempuan dari Maran selepas makan beradap...




Tak sah kalau pengantin tak bergambar dengan geng Salam Generasi... sepupu2 deme belaka.. hehe...




Close up sikit ye... jangan maree... hehe..


Okla thats all untuk kali ni... nanti ada masa MaDiHaA update lagi dengan gambar2 peristiwa yang lain pula ye.. tapi tak boleh janji bila... hehe..

Macam biasa.. sudi2kanlah ke Dapur MaDiHaA sekiranya ingin mencari resepi2 terkini ye.. nak order kuih pun boleh.. MaDiHaA ada juga terima tempahan sambil-sambilan.. hehe.. (siap promote plak ye..)



Since 11th Jan 2010, 12.01 pm
THANK YOU TO ALL VISITORS..


View complete fotopage


© Pidgin Technologies Ltd. 2016

ns4008464.ip-198-27-69.net